Ubieranie to intymny moment powtarzany każdego dnia. Co znaczy dobrze się ubrać? Czy ubranie może stać się bliskie? Ile dzieli ubranie od kostiumu?
![Zdjęcie z wystawy "Osobiste. Kostiumy teatralne Kantora". Z lewej strony wisi kilka białych kostiumów. Po prawej wiszą czarne szaty na drewnianych wieszakach](https://cricoteka.pl/wp-content/uploads/2022/08/Kostiumy-teatralne-Kantora-social-media-26.jpg)
Ubieranie to intymny moment powtarzany każdego dnia. Co znaczy dobrze się ubrać? Czy ubranie może stać się bliskie? Ile dzieli ubranie od kostiumu?
Zapraszamy na kolejny z cyklu tegorocznych Polifonii koncert Krakow Improvisers Orchestra & Bartosz Nalepa, który odbędzie się w sobotę, 19 listopada 2022 o godzinie 19:30.
Warsztaty teatralne Bogdana Renczyńskiego poruszające zagadnienia katastrofy, klęski, miłości, śmierci na podstawie tekstu „Dybuk” Tadeusza Kantora opartego na motywach sztuki Szymona An-skiego (Szlomo Zanwila Rappaporta) o tym samym tytule oraz zapisów prób spektaklu „Dziś są moje urodziny” Teatru Cricot 2.
Instalacja „Święto wiosny” Katarzyny Kozyry odnosi się do legendarnego spektaklu w choreografii Wacława Niżyńskiego do muzyki Igora Strawińskiego. Ikoniczna realizacja, której premiera miała miejsce w 1913 roku w Paryżu, zmieniła myślenie zarówno o tańcu, jak i o muzyce współczesnej i była wielokrotnie reinterpretowana.
Інсталяція „Свято Весни” Катерини Козири відноситься до легендарного спектаклю в хореографії Вацлава Ніжинського до музики Ігоря Стравінського. Іконічна реалізація, прем’єра якої відбулася в 1913 році в Парижі змінила мислення як про танець, так і про сучасну музику і була неодноразово інтерпретована. Козира, для відтворення хореографії, запросила літніх людей, голі тіла яких, фотографує з верхньої перспективи. […]
Особисте це інсталяція колекції театральних костюмів Тадеуша Кантора з колекцій Крикотеки. Костюми, які тут знаходяться, є відображенням ідей, реалізованих артистом в театрі Cricot 2 – від спектаклів, натхненних Віткацим, до реалізацій Театру Смерті, аж до костюмів з останньої вистави Кантора, Сьогодні мій день народження. Колекція Крикотеки, створена самим артистом, являє собою надзвичайно цінну документацію всіх […]
Wielki Dźwięk nie brzmi to projekt artystyczno-filozoficznej aktywności dźwiękowej, łączący w sobie założenia i praktyki chińskiej, daoistycznej koncepcji muzyki jako narzędzia poznawczego ze współczesnymi aktywnościami dźwiękowymi i spontaniczną improwizacją zorientowaną na dźwięk.
Dostępność wystawy dla osób z niepełnosprawnością wzroku W przestrzeni wystawy stoi stół z materiałami dotykowymi – pomniejszonymi kopiami obiektów, próbkami tkanin wykorzystanymi w kostiumach, rodzajami zapięć itd. Audiodeskrypcje wybranych obiektów: Goplana i Elfy Buty Milionera Wydarzenia z audiodeskrypcją: 21 lipca 2022 (czwartek), godz. 17.00–19.00 – Dyżur z audiodeskrypcją 20 sierpnia 2022 (sobota), godz. 15.00 – Pracownia […]
Wystawa „Osobiste. Kostiumy teatralne Kantora” staje się przestrzenią warsztatów, spotkań, oprowadzań i działań performatywnych zainspirowanych prezentowaną kolekcją kostiumów. Program jest okazją do przyjrzenia się wystawie z różnych punktów widzenia, odkrycia osobistych perspektyw i narracji. To przestrzeń twórczych działań i wolnych interpretacji.
Zapraszamy na pierwszy w tym roku koncert z cyklu Polifonii, na którym usłyszymy Orkiestrę Muzyki Nowej pod batutą Szymona Bywalca.
Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie ogłasza nabór na stanowisko adiunkt w Galerii-Pracowni Tadeusza Kantora w Dziale Zbiorów i Wystaw Muzeum Tadeusza Kantora Forma zatrudnienia: umowa o pracę Wymiar czasu pracy: ¾ etatu Norma czasu pracy: w oparciu o harmonogram (obowiązkowo od poniedziałku do środy w godzinach 11-18) Stanowisko: adiunkt w Galerii-Pracowni Tadeusza Kantora […]
Artystka bada niepełnosprawność jako kostium. W tym ujęciu proteza lub kule stają się kantorowskimi bio-obiektami, a gest zdjęcia protezy jest gestem zdjęcia kostiumu osoby pełnosprawnej i ubraniu innego – tej z niepełnosprawnością.
Podczas wakacji zapraszamy na cykl warsztatów rodzinnych w przestrzeni wystawy Osobiste. Kostiumy teatralne Kantora. Inspirując się strojami projektowanymi przez Tadeusza Kantora, szukamy nowych zabaw ruchowych i dźwiękowych. Testujemy własne pomysły na ubrania – z nieoczywistych materiałów, z wykorzystaniem przedmiotów. W zajęciach biorą udział rodzice i dzieci w wieku 5-10 lat. Udział w warsztatach jest bezpłatny, […]
Pracownia twórcza – warsztaty dla dorosłych Cykl warsztatów dla dorosłych, których założeniem jest potraktowanie przestrzeni wystawy „Osobiste. Kostiumy teatralne Kantora” jako punktu wyjścia do działań twórczych. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość podjęcia indywidualnych prób pracy z tkaniną i twórczej interpretacji kolekcji. Brak wolnych miejsc. Dziękujemy wszystkim za zapisy; osoby z listy rezerwowej będziemy informować o […]
Wystawa przywołuje pytania na temat rangi i statusu obiektów. Goplana z Elfami nie miała być dekoracją, lecz jej zadaniem było „uosabiać postać sceniczną”. Dla Kantora obiekt ten jako „forma – rzeźba przestrzenna, o funkcji metaforycznej” stał się elementem sztuki otoczenia; aranżowania przestrzeni, która ma „wchłonąć” widza.
Krakow Improvisers Orchestra to orkiestra zajmująca się improwizacją dyrygowaną (conduction), która powstaje w oparciu o system gestów – niewerbalny język, służący do komunikacji między improwizującymi muzykami a dyrygentką. KIO działa od 2012 z inicjatywy Pauliny Owczarek, improwizatorki i saksofonistki zajmującej się różnymi formami spontanicznej kreacji. KIO at Cricoteka Premiera płyty 7 czerwca 2022 (wtorek), 19:30 Bilety: […]
Podczas podgórskich Spotkań sąsiedzkich, wspólnie z naszymi przyjaciółmi i partnerami stworzyliśmy dzielnicowy informator „Podgórze dla sąsiadów z Ukrainy”.
Ciało wcina się w widok. Autorka idzie, jedzie, przemieszcza się. I to odczuwanie powietrza na twarzy i ciele – powietrza pachnącego błotem, topniejącym śniegiem, igliwiem, ale też stęchlizną opuszczonych domostw – zapisało się w jej pracach.
Każde spotkanie z „Innym” jest zagadką, niewiadomą, tajemnicą, co może powodować lęk i chęć ucieczki, pogardę, a nawet nienawiść.
CAPELLA CRACOVIENSIS chór kameralny i orkiestra to jeden z najciekawszych zespołów na współczesnej scenie muzyki dawnej. Capella wykonuje repertuar od renesansowej polifonii po wczesnoromantyczne opery na instrumentach z epoki i przy użyciu historycznych praktyk wykonawczych. CC jest gościem wielu ważnych festiwali i sal koncertowych: Concertgebouw Amsterdam, Bachfest Leipzig, SWR Festspiele Schwetzingen, Händel Festspiele Halle, Haydn […]