Spis opracowany na podstawie zasobów Archiwum Cricoteki
I. Publikacje książkowe tekstów Tadeusza Kantora (w porządku alfabetycznym)
- „A Journey Through Other Spaces Essays and Manifestos 1944-1990 Tadeusz Kantor”, redakcja i tłumaczenie: Michal Kobialka. University of California Press Berkeley / Los Angeles / Londyn 1993.
- „Ein Reisender – seine Texte und Manifeste”, redakcja: Piotr Nawrocki, Heinz Neidel, Manfred Rothenberger, Verlag für moderne Künst, Norymberga 1988.
- „Halászínház”, opracowanie: Király Nina, Prospero Könyvek. Budapeszt – Szeged 1994.
- „Het Circus van de Dood”, opracowanie: Johan de Boose, International Theatre & Film Books, Amsterdam 1991.
- Kantor Tadeusz, „Écrits (1) Du théâtre clandestin au théâtre de la mort”, tłumaczenie: Marie-Thérèse Vido-Rzewuska, Les Solitaires Intempestifs, Besançon 2015.
- Kantor Tadeusz, „Écrits (2) De „Wielopole Wielopole” à la dernière répétition”, tłumaczenie: Marie-Thérèse Vido-Rzewuska, Les Solitaires Intempestifs, Besançon 2015.
- Kantor Tadeusz, „Teatro de la muerte y otros ensayos 1944-1986”, Alba Editorial, Barcelona 2010.
- Kantor Tadeusz, „Scrieri despre teatru”, wybór i komentarz: Krzysztof Pleśniarowicz, tłumaczenie: Sabra Daici, Bukareszt 2014.
- „La classe morta de Tadeusz Kantor”, tłumaczenie i opracowanie: Luigi Marinelli, Silvia Parlagreco. Libri Scheiwiller, Mediolan 2003.
- „La mia opera. Il mio viaggio. Commento intimo”, Federico Motta Editore S.p.A., Mediolan 1991 / Ma création, Mon voyage. Commentaires intimes, Editions Plume, Paryż 1991.
- „Le théâtre de la mort”, redakcja: Denis Bablet, L’ Age d’Homme, Lozanna 1977, 1985 / „Il teatro della morte”, redakcja: Denis Bablet, Ubulibri, Mediolan 1979, 2000 / „Le théâtre de la mort”, redakcja: Denis Bablet, Parco Picture Backs, Tokio 1982 / „El teatro de la muerte”, redakcja: Denis Bablet, Ediciones de la Flor, Buenos Aires 1984.
- „Lezioni milanesi”, Ubulibri, Mediolan 1988 / „Leçons de Milan”, Actes Sud / Papiers, Paryż 1990 / „Lekcje mediolańskie”, Cricoteka, Biuro Kongresowe Urzędu Miasta Krakowa, Kraków 1991.
- „Metamorfozy, Teksty o latach 1938-1974”, wybór i opracowanie: Krzysztof Pleśniarowicz, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Księgarnia Akademicka, Kraków 2000.
- „Metamorphoses”, Chene/Hachette – Galerie de France, Paryż 1982.
- „Niech sczezną artyści”, redakcja: Hidenaga Otori, Sakuhinsa, Tokio 1990.
- Pisma:
- Tom I: „Metamorfozy. Teksty o latach 1934-1974”;
- Tom II: „Teatr Śmierci. Teksty z lat 1975-1984”;
- Tom III: „Dalej już nic. Teksty z lat 1985-1990”,
wybrał i opracował: Krzysztof Pleśniarowicz, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków, Wrocław 2004 – 2005.
- „Wielopole, Wielopole”, Ubulibri, Mediolan 1981 / „Wielopole, Wielopole”, Wydawnictwo Literackie, Kraków – Wrocław 1984 / „Wielopole,Wielopole”, Marion Boyars, Londyn 1990.
II. Wywiady Tadeusza Kantora (w porządku chronologicznym)
- „O taszyźmie, filmie abstrakcyjnym i nowoczesnej scenografii”, przepr. Antoni Dzieduszycki, w: „Odra” 1958, nr 1, s. 10.
- „Czy nowa awangarda?”, rozm. przepr. Jerzy Madeyski, w: „Życie Literackie” 1959, nr 44.
- „Kantor at full gallop”, rozm. przepr. Claude Oliver, w: „Guardian” 1972, nr 258.
- „Entretien avec Denis Bablet”, rozm. przepr. Denis Bablet, w: „Travail Théâtral”, 1972, zima.
- „Teatr „i””, rozm. przepr. Zbigniew Taranienko, w: „Kultura” 1973, nr 32.
- „Przedmiot staje się aktorem”, rozm. przepr. Teresa Krzemień, w: „Kultura” 1974, nr 37.
- „Świadomość sztuki”, rozm. przepr. Marian Sienkiewicz, w: „Literatura”, 1974, nr 48.
- „Tadeusz Kantor”, rozm. przepr. Philippe du Vignal, w: „L’art vivant” 1974, nr 50.
- „Tadeusz Kantor. La Classe morte”, rozm. przepr. Philippe du Vignal, w: „Art Press International” 1977, kwiecień.
- „Sulla scena passano fantasmi d’avanguardia”, rozm. przepr. Roberto de Monticelli, w: „Corriere della Sera” 29 I 1978.
- „La classe morte”, rozm. przepr. Yvonne Davis, w: „Théâtre/Public” 1978, marzec.
- „Trafić do światowego muzeum”, rozm. przepr. Krzysztof Pleśniarowicz, w: „Kultura” 1978, nr 30.
- „Kantor profeta dell’avanguardi”, rozm. przepr. E. Piergiacomi, w: „Sipario” 1978, nr 383.
- „Dzieło sztuki jest zamknięte”, rozm. przepr. Anna Grzejewska, w: „Miesięcznik Literacki” 1978, nr 10.
- „La solution al arte es la obra cerrada porque la abieta es facil y propiciatoria al consumismo”, rozm. przepr. Fernando de Ita, w: „Uno mas uno” 10 III 1979.
- „Nowa sytuacja w sztuce”, rozm. przepr. Elżbieta Morawiec, w: „Życie Literackie” 1979, nr 2.
- „Metoda klisz”, rozm. przepr. Leo Caplan, Krystyna Rabińska, w: „Dialog” 1980, nr 12.
- „Un entretien avec… Du théâtre clandestin au Théâtre Zéro”, rozm. przepr. Raymonde Temkine, w: „Commedie-Française” 1980, nr 12.
- „Kantor a présent”, rozm. przepr. Anne Ubersfeld, w: „Théâtre/Public” 1981, nr 39.
- „Rozmowa z Tadeuszem Kantorem”, rozm. przepr. Wiesław Borowski, w:
„Tadeusz Kantor”, Wiesław Borowski. Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1982. - „Kantora przekraczanie doskonałości”, rozm. przepr. Bogdan Gieraczyński, w: „Odra” 1983, nr 6.
- „Conversacion con Tadeusz Kantor”, rozm. przepr. Juan Carlos Vidal, w: „Los Cuadernos del Norte”, 1983, maj – czerwiec.
- „Kantor, le péché, les poubelles, l’éternité”, rozm. przepr. Guy Scarpetta, w: „Art Press” 1983, czerwiec.
- „Kantor, une autre vision de l’art et du théâtre”, rozm. przepr. Michel Giroud, w: „Kanal magazine” 1984, październik.
- „Qu’ils crevent, les artistes!”, rozm. przepr. Philippe du Vignal, w: „Art press” 1985, wrzesień.
- „Postawa artysty – uczciwość i prawda”, rozm. przepr. Bożena Winnicka, w: „Życie literackie” 1985, nr 40.
- „Był absolutnym heretykiem… O Stanisławie Ignacym Witkiewiczu mówi Tadeusz Kantor”, rozm. przepr. Jan Kłossowicz, w: „Literatura” 1985, nr 8.
- „An interview with the director of Cricot 2 Tadeusz Kantor”, rozm. przepr. Uri Hertz, w: „Third Rail” 1985/86, nr 7.
- „Let the Artists Die? An Interview with Tadeusz Kantor”, rozm. przepr. Michal Kobialka, w: „TDR/The Drama Review” 1986, jesień, nr 30.
- „O fotografii z Tadeuszem Kantorem/Tadeusz Kantor on photography”, rozm. przepr. Andrzej Matynia, w: „Projekt” 1987, nr 3.
- „Spotkania z Tadeuszem Kantorem”, rozm. przepr. Krzysztof Miklaszewski. Krajowa Agencja Wydawnicza, Kraków 1989, TKECh, Kraków 1992.
- „Tadeusz Kantor. Réponses a onze questions”, rozm. przepr. Jean Duvignaud, Françoise Gründ, w: „Internationale de l’Imaginaire” 1989, wiosna.
- „Ce qu’ils appellent la liberté”, rozm. przepr. Guy Scarpetta, w: „La Regle du jeu” 1990, maj, nr 1.
- „Rozmowa z Tadeuszem Kantorem”, rozm. przepr. Tetsuo Toshimitsu, w: „Theatre” 1990, czerwiec (Japonia).
- „Odejść i powrócić. Rozmowa z Tadeuszem Kantorem”, rozm. przepr. Inuhiko Yomota, w: „Bungakukai” 1990, lipiec (Japonia).
- „Sztuka jest przestępstwem”, rozm. przepr. Maślińska Irena, w: „Polityka” 1990, nr 35.
- „Testament et amour”, rozm. przepr. Georges Banu, w: „Alternatives théâtrales” 1991, nr 37.
- „Tadeusz Kantor. Entretiens, Opracowanie: Brunella Eruli”, Editions Carré Arts&estétique, 1996.
- „Rozmowy”, rozm. przepr. Mieczysław Porębski, w: „Deska”, Mieczysław Porębski, Murator, Warszawa, 1997.
III. Publikacje książkowe na temat twórczości Tadeusza Kantora (w porządku chronologicznym)
- „La classe morta di Tadeusz Kantor”, [fot:] Maurizio Buscarino, Universale Economica Feltrinelli, Milano 1981 (zawiera teksty T. Kantora).
- Borowski Wiesław, „Tadeusz Kantor”, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1982 (zawiera teksty T. Kantora).
- „Cricot 2, Immagine di un teatro”, [fot:] Romano Martinis, Le Parole Gelate, Roma 1982.
- „Tadeusz Kantor: Theater des Todes. Die tote Klasse. Wielopole – Wielopole”, [fot:] Günther K. Kühnel, Verlag für moderne Kunst, Zirndorf, Nürnberg, 1983 (zawiera teksty T. Kantora).
- „Kantor”, wybór. i opracowanie: Denis Bablet, Les Voies de la création théâtrale XI, Éditions de Centre National de la Recherche scientifique, Paris 1983; II wyd. Paris 1990 (zawiera teksty T. Kantora).
- „Kantor, l’artiste à la fin du XXeme siècle”, redakcja: Georges Banu, Actes Sud – Papiers, Paris 1990 (zawiera teksty T. Kantora).
- „Ô douce nuit. Les Classes d’Avignon”, Actes Sud – Papiers, Paris 1990 (zawiera teksty T. Kantora).
- Pleśniarowicz Krzysztof, „Teatr Śmierci Tadeusza Kantora”, VERBA, Chotomów 1990.
- Kłossowicz Jan, „Tadeusz Kantor. Teatr”, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1991; Kłossowicz Jan, Tadeusz Kantors Theater, redakcja: Harald Xander, A. Francke, Verlag Tübingen und Basel, 1995.
- „Tadeusz Kantor”, [fot:] Caroline Rose, Miroirs, Maubeuge 1991.
- „Dzieła Tadeusza Kantora w Kolekcji Muzeum Narodowego w Poznaniu” [katalog obrazów i prac na papierze], opracowanie: Włodzimierz Nowaczyk, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1993.
- „Kantor 2”, wybór i opracowanie: Denis Bablet, Les Voies de la création théâtrale 18, Éditions de Centre National de la Recherche scientifique, Paris 1993 (zawiera teksty T. Kantora).
- Pleśniarowicz Krzysztof, „The Dead Memory Machine. Tadeusz Kantor’s Theatre of Death”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 1994, Black Mountain Press, 2004.
- Krzysztof Pleśniarowicz, „Teatr nie-ludzkiej formy”, Universitas, Kraków 1994.
- Marcos Resenzvaig, „El teatro de Tadeusz Kantor”, Leviatan, Buenos Aires 1995.
- Aldona Skiba-Lickel, „Aktor według Kantora”, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław 1995.
- Maurizio Buscarino, „Kantor, cyrk śmierci”, redakcja: Roberta Valtorta, Edition Sturzfluge, Bozen 1997 (zawiera teksty T. Kantora).
- Jan Kott, „Strony o Tadeuszu Kantorze”, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 1997, 2005; następne wyd.: Jan Kott, „Kaddish. Pages sur Tadeusz Kantor”, LE PASSEUR – Cecofop, Nantes 2000; Jan Kott, „Kaddish”, Publisher Michitani Co. Ltd., Tokyo 2000; Jan Kott, „Kaddish. Pagine su Tadeusz Kantor”, Libri Scheiwiller, Milano 2001.
- Krzysztof Pleśniarowicz, „Artysta końca wieku”, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 1997 (zawiera teksty T. Kantora).
- Mieczysław Porębski, „Deska”, Wydawnictwo Murator, Warszawa 1997.
- „W cieniu krzesła. Malarstwo i sztuka przedmiotu Tadeusza Kantora”, redakcja: Tomasz Gryglewicz, Universitas, Kraków 1997.
- Amos Passing Fergombe, „Tadeusz Kantor, de l’écriture scénique de la mort a l’instauration de la mémoire”, Presse Universitaire de Valenciennes, Valencienne, 1997.
- „Tadeusz Kantor. Z Archiwum Galerii Foksal”, opracowała: Małgorzata Jurkiewicz, Joanna Mytkowska, Andrzej Przywara, Galeria Foksal SBWA, Fundacja Galerii Foksal, Warszawa 1998 (zawiera teksty T. Kantora).
- Dietmar Wiewiora, „Materie, kollektive Erinnerung und individuelle Existenz im Theater von Tadeusz Kantor (1938-1991)”, Universitas, Kraków 1998.
- „Hommage à Tadeusz Kantor”, redakcja: Krzysztof Pleśniarowicz, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Uniwersytet Jagielloński, Académie Expérimentale des Théâtres, Kraków 1999 (zawiera zapisy wypowiedzi T. Kantora).
- „Tadeusz Kantor. Motywy hiszpańskie/Motivos espanioles”, Instytut Cervantesa w Warszawie, Warszawa 1999 (zawiera teksty T. Kantora).
- Guy Scarpetta, „Kantor au présent”, Actes Sud, Paris 2000.
- „Tadeusz Kantor. Niemożliwe/Impossible”, redakcja: Jarosław Suchan, Bunkier Sztuki Galeria Sztuki Współczesnej, Kraków 2000; „Tadeusz Kantor Lehetetlen /Impossible”, Ludwig Múzeum Budapest, Kortárs Múvészeti Múzeum, Budapest 2001.
- „Tadeusz Kantor. Wędrówka”, redakcja: Józef Chrobak, Lech Stangret, Marek Świca, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2000 (zawiera teksty T. Kantora).
- „Tadeusz Kantor – Cricot 2”, [fot:] Romano Martinis, redakcja: Silvia Parlagreco, Oedipus Edizioni, Milano 2001 (zawiera teksty T. Kantora).
- Buscarino Maurizio, „Kantor”, Leonardo Arte, Milano 2001.
- Claude Amey, „Tadeusz KANTOR. Theatrum Litteralis”, L’Harmattan, Paris 2002.
- „Memorie del teatro”, Biblioteca Spadoni, Titivillus Edizioni, Firenze 2002, części: 1. „Il viaggio di Tadeusz Kantor (compendio biografico)”, redakcja: Józef Chrobak; 2. „L’illusione vissuta. Viaggi e teatro con Tadeusz Kantor”, redakcja: Luigi Arpini; 3. „Kantor a Firenze”, redakcja: Valerio Valoriani.
- Klaudiusz Święcicki, „Małe ojczyzny Europy w teatrze Tadeusza Kantora”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Collegium Europaeum Gnesnese, Kraków, Gniezno 2002.
- „Pierścień „Balladyny”. Gra z Teatrem Podziemnym Tadeusza Kantora”, koncepcja i redakcja: Zbigniew Baran, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2003 (zawiera teksty T. Kantora).
- „Tadeusz Kantor. Zbiory publiczne, katalog prac”, redakcja i opracowanie: Anna Halczak, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2003.
- „Powrót Odysa” i Podziemny Teatr Niezależny Tadeusza Kantora w latach 1942-1944″, cz. 1, redakcja: Józef Chrobak, Ewa Kulka, Tomasz Tomaszewski, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2004.
- Marek Pieniążek, „Akt twórczy jako mimesis. „Dziś są moje urodziny” – ostatni spektakl Tadeusza Kantora”, Universitas, Kraków 2005.
- Uta Schorlemmer, „Tadeusz Kantor. Er War Sein Theater”, Verlag für moderne Kunst, Nürnberg 2005 (zawiera teksty T. Kantora).
- „Wielopole Skrzyńskie di Tadeusz Kantor”, redakcja: Józef Chrobak, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2005.
- „Tadeusz Kantor. Scenografie dla teatrów oficjalnych”, katalog prac, redakcja: Małgorzata Paluch-Cybulska, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2006.
- Lech Stangret, „Tadeusz Kantor. Malarski ambalaż totalnego dzieła”, Art + Edition, Kraków 2006.
- Klaudiusz Święcicki, „Historia w teatrze Tadeusza Kantora”, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2007.
- Pleśniarowicz Krzysztof, „A Halott Emlékek Gépezete. Tadeusz Kantor Halálszínháza”, Budapest 2007.
- „Wielopole, Wielopole. Dossier”, redakcja: Józef Chrobak, Natalia Zarzecka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2007.
- „Protagonismo registico e spazio memoriale”, opracowanie Lido Getta, redakcja: Silvia Parlagreco, Titivillus Edizioni, Pisa 2007.
- „Kunst ist ein Verbrechen. Tadeusz Kantor, Deutschland und die Schweiz”, Herausgegeben von Uta Schorlemmer, Verlag für moderne Kunst Nürnberg, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2007.
- „Sztuka jest przestępstwem. Tadeusz Kantor a Niemcy i Szwajcaria”, redakcja: Uta Schorlemmer, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków, Verlag für moderne Kunst Nürnberg 2007.
- „Kunstgewerbeschule 1939-1943 i Podziemny Teatr Niezależny Tadeusza Kantora w latach 1942-1944”, redakcja: Józef Chrobak, Katarzyna Ramut, Tomasz Tomaszewski, Marek Wilk, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2007.
- „Tadeusz Kantor. Obiekty/przedmioty. Zbiory Cricoteki”. Katalog prac, koncepcja i opracowanie: Anna Halczak, Bogdan Renczyński, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2007.
- „Panoramiczny happening morski i Tadeusz Kantor w latach 1964-1968”, redakcja: Józef Chrobak, Michał Rogalski, Marek Wilk, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka 2008 (publikacja towarzysząca wystawie „Panoramiczny happening morski Tadeusza Kantora”).
- „Cricot 2 – lata 50., Tadeusz Kantor i początki Teatru Cricot 2, 1955-1958”, Józef Chrobak, Marek Wilk, Crioteka 2008.
- Fazan Katarzyna, „Projekty intymnego teatru śmierci. Wyspiański, Leśmian, Kantor”, Wydawnictwo Uniwersytety Jagiellońskiego, Kraków 2009.
- „Tadeusz Kantor nad morzem”, redakcja: Józef Chrobak, Justyna Michalik, Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka 2009.
- „Galeria – Pracownia Tadeusza Kantora. Cricoteka”, opracowanie: Anna Halczak, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2009.
- Kobialka Michal, „Further on, nothing. Tadeusz Kantor’s Theatre”, University of Minnesota Press, Minneapolis, London 2009, (zawiera teksty T. Kantora).
- „W Tarnowie i Krakowie. Szkolne lata Tadeusza Kantora 1924-1939 wraz z uzupełnieniami do roku 1944”, redakcja: Józef Chrobak, Justyna Michalik, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2009.
- „Tadeusz Kantor i Artyści Teatru Cricot 2” (Dokumenty i materiały), t. I, redakcja: Józef Chrobak, Justyna Michalik, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2009.
- „Les Cordonniers de Tadeusz Kantor” / „Szewcy Tadeusza Kantora„, redakcja: Karolina Czerska, Józef Chrobak, Justyna Michalik, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków, 2010.
- Adamski Antoni, „Artyści Podkarpacia”, Wydawnictwo LIBRA, Rzeszów 2010 (publikacja zawiera rozdział poświęcony T. Kantorowi).
- Michal Kobialka, „O Călătorie în alte spaţii. Teatrul lui Tadeusz Kantor”, tłumaczenie Cipriana Petre, Casa Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2010.
- Palazzi Renato, „La materia e l’anima”, Titivillus, Pisa 2010.
- Witts Noel, „Tadeusz Kantor”, Wyd. Routledge Abingdon 2010.
- Godlewska-Byliniak Ewelina, „Tadeusz Kantor: Sobowtór, melancholia, powtórzenie”, Wydawnictwo Homini, Kraków 2011.
- Januszewska-Skreiberg Janina, „Sercem w dwóch krajach. Norwesko – polskie pejzaże kulturalne”, Fundacja Inicjatyw Społecznie Odpowiedzialnych FISO, Gdańsk 2011 (w publikacji rozdział poświęcony Tadeuszowi Kantorowi).
- „Kantor Was Here”, redakcja: Katarzyna Murawska-Muthesius, Natalia Zarzecka we współpracy z Tomaszem Tomaszewskim, Black Dog Publishing Limited, Londyn 2011.
- Kapusta Anna, „Od rytuału do mitu? Teatr Śmierci Tadeusza Kantora jako fakt antropologiczny”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
- „Klub Od nowa 1958-1970”, redakcja: i opracowanie: Danuta Książkiewicz-Bartkowiak, Wydawnictwo Miejskie Posnania, Poznań 2011, (publikacja zawiera notatki ze spotkań z T. Kantorem).
- Miklaszewski Krzysztof, „Kantor od kuchni”, Wyd. II rozszerzone, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2011.
- „Źródła pamięci. Grotowski Kantor Szajna”, redakcja: Anna Jamrozek-Sowa, we współpracy z Anetą Adamską, Wyd. MITEL, Rzeszów 2011.
- Cintra Wagner, „No Limiar Do Desconhecido. Reflexoes Acerca Do Objecto No Theatro De Tadeusz Kantor”, Editora Unesp, Sao Paolo, 2012.
- „Europa Środkowa i Wschodnia jako przestrzeń spotkania. Na szlakach tradycji kultury”, redakcja: Klaudiusza Święcickiego, Gnieźnieńska Szkoła Wyższa, Gniezno 2012 (publikacja zawiera teksty poświęcone T. Kantorowi).
- Freise Matthias, „Slawistische Literaturwissenschaft. Eine Einführung”, Wyd. Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co.KG, Türbingen 2012.
- Romanska Magda, „The Post-traumatic Theatre of Grotowski and Kantor. History and Holocaust in Akropolis and The Dead Class”, Anthem Press, London-New York 2012.
- Wiśniak Kazimierz, „Życie ze sztuką splecione”, Wydawnictwo VANDRE, Kraków 2012 (wspomnienia autora, zawierają wzmianki o T. Kantorze).
- „Zagłada chorych psychicznie. Pamięć i historia”, redakcja: Tadeusz Nasierowski, Grażyna Herczyńska, Dariusz M. Myszka, Wyd. ENETEIA, Warszawa 2012.
- Kufel Marta, „Błędne Betlejem Tadeusza Kantora”, Księgarnia Akademicka, Kraków 2013.
- Stangret Lech, „Tadeusz Kantor. Rysunek”, Fundacja Sztuki Współczesnej „In Situ”, Warszawa 2013 / Stangret Lech, Tadeusz Kantor. Drawing, Fundacja im. Tadeusza Kantora, Instytut Adama Mickiewicza, Warszawa 2015.
- „Tadeusz Kantor i lata 1959-1964”, redakcja: Józef Chrobak, Justyna Michalik, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2013.
- „Tadeusz Kantor. Ostatnie dziesięciolecie 1980-1990”, redakcja Józef Chrobak, Justyna Michalik, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2013.
- „Źródła pamięci. Grotowski Kantor Szajna”, redakcja: Anny Jamrozek-Sowy, współpraca: Aneta Adamska, Wydawnictwo MITEL, Rzeszów 2013.
- „Dziś Tadeusz Kantor! Metamorfozy śmierci, pamięci i obecności”, redakcja: Katarzyna Fazan, Anna R. Burzyńska, Marta Bryś, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2014 / „Tadeusz Kantor Today. Metamorphoses of Death, Memory and Presence”, redakcja: Katarzyna Fazan, Anna R. Burzyńska, Marta Bryś, tłumaczenie: Anda Mac Bride, Peter Lang Edition, Frankfurt 2014.
- Stangret Paweł, „Kantor pisarz. Lekcje mediolańskie jako tekst literacki”, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2014.
- Czerni Krystyna, „Tadeusz Kantor. Spacer po linie”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2015 / Czerni Krystyna, Tadeusz Kantor. „Walking a Tightrope”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2015.
- Flader-Rzeszowska Katarzyna, „Teatr przeciwko śmierci. Kryptoteologia Tadeusza Kantora”, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2015.
- Łarionow Dominika, „Wystarczy tylko otworzyć drzwi… przedmioty w twórczości Tadeusza Kantora”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.
- Michalik Justyna, „Idea bardzo konsekwentna. Happening i teatr happeningowy Tadeusza Kantora”, Universitas, Kraków 2015.
- „Pokój wyobraźni. Słownik Tadeusza Kantora / The Room of Imagination. A Tadeusz Kantor Dictionary”, redakcja: Katarzyna Tokarska Stangret, ilustracje: Aleksandra Grudzińska, Bogna Podbielska, tłumaczenie: Anna Micińska, Krzysztof Rowiński, Circo Barbaro, Warszawa 2015 (publikacja w języku polskim i angielskim).
- „Zostawiam światło, bo zaraz wrócę. Tadeusz Kantor we wspomnieniach swoich aktorów”, redakcja: Jolanta Kunowska / „I’m Leaving The Light On, I’ll Be Back Soon. Tadeusz Kantor In The Memories Of His Actors”, edit. Jolanta Kunowska, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2015.
- „Chasing Kantor”, redakcja: Ruth Mariën, Geert Kestens, Wim Lambrecht, Drukkerij Sintjoris (Graphius Group), Gent 2016.
- „Framing Melancholy”, redakcja: Ruth Mariën, Geert Kestens, Wim Lambrecht, Drukkerij Sintjoris (graphius Group), Gent 2016 (publikacja zawiera teksty poświęcone T. Kantorowi).
- Święcicki Klaudiusz, „Wielopole Skrzyńskie i Galicja w „kliszach pamięci” Tadeusza Kantora”, Instytut Historii UAM, Poznań 2016.
- „Tadeusz Kantor. Hommage to Kantor – Theater of Death”, Project Commemorating the 100 th Annibersary of the Birth of Tadeusz Kantor, 2016 (publikacja wydana w dwóch formach: polsko-japońskiej oraz angielsko-japońskiej).
- „Tadeusz Kantor. Portrait multiple. Polyphonie, inspirations, renaissances”, redakcja: Kinga Miodońska-Joucaviel, Uniwersytet w Tuluzie, Association Slavica Occitania, Tuluza 2016.
- „Tadeusz Kantor’s Memory: other pasts, other futures”, redakcja: Michal Kobialka, Natalia Zarzecka, Polish Theatre Perspectives, Tapac Londyn, Instytut im. Jerzego Grotowskiego Wrocław, 2016.
- Twitchin Mischa, „The theatre of death – the uncanny in mimesis. Tadeusz Kantor, Aby Warburg and an iconology of the actor”, Palgrave Macmillan, Londyn 2016.
- Twitchin Mischa, „The Theatre of Death – The Uncanny In Mimesis. Tadeusz Kantor, Aby Warburg, And An Iconology Of The Actor”, Palgrave Macmillan, Londyn 2016.
- „Infantka Małgorzata we współczesnej sztuce polskiej”, redakcja: Malina Barcikowska, Polski Instytut Studiów Nad Sztuką Świata. Studia i Monografie, Wydawnictwo Tako, Warszawa-Toruń 2017 (publikacja zawiera tekst poświęcone Tadeuszowi Kantorowi).
- Kłossowicz Jan, „Divadlo Tadeusze Kantora”, Edice Světové Divadlo Theatre Institute Divadelní ústav, Praga 2017.
- „Pamięci Tadeusza Kantora”, opracowanie: Jacek Bukowski, Pracownia Malarska Jacka Bukowskiego, Warszawa 2017.
- Buscarino Maurizo, „In Kantor… un piccolo pugno di dolenti commedianti”, La Casa Usher, Florencja 2018.
- Pleśniarowicz Krzysztof, „Kantor”, Wyd. Wielka Litera, Kraków 2018.
- „Tadeusz Kantor. Scritti. I volume 1938-1974”, redakcja: Silvia Parlagreco, tłumaczenie: Ludymiła Ryba, Wyd. Editoria&Spettacolo soc. Coop. 2018.
- Czerska Karolina, „Tadeusz Kantor i Maurice Maeterlinck. Dramaturgie istnienia”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2019.
- Fazan Katarzyna, „Nie/Obecność”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2019.
IV. Katalogi wystaw (w porządku chronologicznym)
- „Tadeusz Kantor”, opracowanie: Karl Heinz Hering, Ewald Rathke, Düsseldorf Kunsthalle Grabbeplatz, 1959.
- „Kantor”, Galerie Alice Pauli, Lozanna 1964.
- „Tadeusz Kantor”, Staatliche Kunsthalle, Baden-Baden 1966.
- „Kantor, peintures recentes”, Galerie de L’Université A.G., Paryż 1966.
- „Panoramiczny happening morski T.Kantor”, (w ramach V Pleneru koszalińskiego), Łazy koło Osiek, redakcja: Hanna Ptaszkowska, Koszalińskie Towarzystwo Społeczno-Kulturalne, 1967.
- „Happening „List”, Galeria Foksal, Warszawa 1967.
- „Happening „Hommage a Maria Jarema”, Galeria Krzysztofory, Kraków 1968.
- „La Chaise. Stolen.Tadeusz Kantor”, Henie – Onstad Kunstsenter, Oslo 1971.
- „Umbrella”, Richard Demarco Gallery, Edynburg 1972.
- „Wszystko wisi na włosku. Tadeusz Kantor”, Galeria Foksal, Warszawa 1973.
- „>t.kantor >REZERWAT LUDZKI<„, Galeria Desa, Kraków 1975.
- „Tadeusz Kantor. Ambalaże”, Galeria Foksal, Warszawa 1976.
- „Tadeusz Kantor. Emballages 1960-76”, Whitechapel Art Gallery, Main&small galleries, Londyn 1976.
- „Rembrandt-Preises 1978 an Tadeusz Kantor Krakau 1978”, Johan Wolfgang von Goethe-Stiftung.
- „Le opere di Tadeusz Kantor i pittori di Cricot 2…”, Palazzo Reale, Mediolan 1979.
- „La Troupe Cricot 2 et son Avant-garde”, Centre Georges Pompidou, Paryż 1983.
- „Oggetti e macchine del teatro di Tadeusz Kantor”, redakcja: Ludmiła Ryba, Museo Internazionale delle Marionette, Palermo 1987.
- „Tadeusz Kantor. Plus Loin, Rien!”, Galerie de France, Paryż 1989.
- „Tadeusz Kantor. Przedmioty, klisze pamięci…”, opracowanie: Anna Halczak, Krzysztof Pleśniarowicz, BWA Wrocław 1990.
- „Kantor, peintures, dessins”, Centre d’Arts Contemporains, Grande Galerie, Petite Galerie, Orlean 1990.
- „Tadeusz Kantor”, koncepcja: Nathalie Ergino, Musée d’Art Contemporain de Nîmes, 1991.
- „Tadeusz Kantor. Malarstwo i rzeźba”, redakcja i wybór tekstów: Zofia Gołubiew, Muzeum Narodowe w Krakowie, 10.1991-01.1992.
- „Grupa Krakowska 1932-1994”, redakcja: Teresa Rostkowska, Narodowa Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1994.
- „Labirynt zwany Teatr/ The Labyrinth called Theatre”, redakcja: Anna Litak, Grzegorz Niziołek, Galeria BWA Kraków 1994.
- „Tadeusz Kantor My Creation, My Journey”, redakcja: Oka Shigemi, Suzuki Takashi, Sezon Museum of Art., Tokio 1994, Itami City Museum of Art, Hyogo 1995.
- „Tadeusz Kantor. Rysunki z lat 1947 – 1990”, wybór i opracowanie: Grzegorz Musiał, Galeria 86, Łódź 1997.
- „Tadeusz Kantor “Powrót Odysa” Podziemny Teatr Niezależny / „The Return of Odysseus” The clandestine Independant Theatre 1944″, redakcja: Krzysztof Pleśniarowicz, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 1994.
- „Kantor. Fantomy Realności”, opracowanie: Lech Stangret, Centrum Scenografii Polskiej, Katowice 1995.
- „Tańczyli na moście” wiek cały”, katalog: Marek Rostworowski, Arsenał, Kraków 1995.
- „Tadeusz Kantor. Klasa Szkolna – Dzieło Zamknięte / The Classroom – Closed Work”, redakcja: Krzysztof Pleśniarowicz, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 1995.
- „Tadeusz Kantor 1915-1990 Leben im Werk”, katalog: Jaromir Jedliński, Kunsthalle Nürnberg, Norymberga 1996.
- „Tadeusz Kantor La scena de la memoria”, redakcja: Tom Skipp, Madryd / Barcelona 1997.
- „I Wystawa Sztuki Nowoczesnej. Pięćdziesiąt lat później”, redakcja: Marek Świca, Józef Chrobak, Starmach Gallery, Kraków 1998.
- „Tadeusz Kantor Informel”, redakcja: Małgorzata Daria Niechoda, Starmach Gallery, Kraków 1999.
- „Kantor. Motywy hiszpańskie”, koncepcja: Zofia Gołubiew, Muzeum Narodowe w Krakowie, 1999.
- „Tadeusz Kantor. Klisze pamięci”, redakcja: Krzysztof Pleśniarowicz, Rundetaarn, Kopenhaga 1999.
- „Nowocześni a socrealizm”, redakcja: Marek Świca, Józef Chrobak, Starmach Gallery, Kraków 2000.
- „Verteidigung der Moderne Positionen der Polnischen Kunst nach 1945”, koncepcja katalogu: Nawojka Cieślińska-Lobkowicz, Museum Würth, Künzeslau, 10.2000-01.2001.
- „Mam wam coś do powiedzenia”. Tadeusz Kantor – autoportrety”, koncepcja i redakcja: Zofia Gołubiew, Muzeum Narodowe w Krakowie, 2000.
- „Tadeusz Kantor. Rysunki z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi”, opracowanie: Anna Saciuk-Gąsowska, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Galeria Willa, Galeria Bielska BWA 2004.
- „Tadeusz Kantor. Dipinti, disegni, teatro”, redakcja: Józef Chrobak, Carlo Sisi, Galleria d’arte moderna, Palazzo Pitti, Florencja 2002.
- „Tadeusz Kantor. La clase muerta”, redakcja: Isabel Tejeda, Grzegorz Musiał, Iglesia de Veronicas, Murcia 2002 /Tadeusz Kantor – Umarła Klasa, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, 2004.
- „Balladyna według Kantora”, redakcja: Jolanta Kunowska, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2002.
- „Tadeusz Kantor. Tegningens rum – Det mentale rum (Cambriolage)”, redakcja: Ewa Walczak – Andersen, Tine Seligmann, Museet for Samtidskunst, Roskilde 2003.
- „Tadeusz Kantor. Kolekcja „A”, redakcja i opracownie: Anna Halczak, Galeria Sztuki w Legnicy, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2003.
- „Tadeusz Kantor. Umení a pamet. Art and memory”, koncepcja katalogu: Richard Drury, The Czech Museum of Fine Arts, Praga 2003.
- „Gdzie są niegdysiejsze śniegi” – Cricotage Tadeusza Kantora. 25 lat później”, opracowanie: Józef Chrobak, Natalia Zarzecka, Galeria Krzysztofory, Kraków 2003.
- „Tadeusz Kantor z „Wielopola, Wielopola”, Galeria Foksal, Warszawa 12. 2003 – 01. 2004.
- „Fin des temps! L’histoire n’est plus – L’art polonais du 20e siecle”, teksty: Andrzej Turowski, Hôtel des Arts, Tulon 2004.
- „Święci rewolucji, Maria Jarema, Tadeusz Kantor”, koncepcja: Małgorzata Flik-Fizek, Galeria Fizek, Poznań 2004.
- „Tadeusz Kantor. Njegovo gledalisce in slokarstvo”, koncepcja katalogu: Ivo Svetina, Slovenski gledaliski muzej, Ljubljana, Mestna galerija Ljubljana, 11. 2004 – 01. 2005.
- „Tadeusz Kantor. Interior imaginacji / Interior of Imagination”, redakcja: Jarosław Suchan, Marek Świca, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Warszawa-Kraków 2005.
- „Ośrodek Teatru Cricot 2 – Cricoteka”, tekst: Anna Halczak, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2005.
- „Pejzaż w twórczości malarskiej i rysunkowej Tadeusza Kantora”, tekst i koncepcja: Małgorzata Paluch-Cybulska, Kraków 2005.
- „Teatr niemożliwy. Performatywność w sztuce Pawła Althamera, Tadeusza Kantora, Katarzyny Kozyry, Roberta Kuśmirowskiego i Artura Żmijewskiego. / The Impossible Theatre. Performativity in the Works of Paweł Althamer, Tadeusz Kantor, Katarzyna Kozyra, Robert Kuśmirowski and Artur Żmijewski”, (Kunsthalle Wien 2005, Barbican Centre, London 2006; Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2006), Kunsthalle Wien, Zachęta, Warszawa 2006.
- „Kantor en Rhône-Alpes”, Lyon, Valence 2006.
- „Tadeusz Kantor. Między kościołem a synagogą” (szkic o pamięci), red: Józef Chrobak, Katarzyna Ramut, Galeria Współczesnej Sztuki Sakralnej w Kielcach, 2007.
- „Tadeusz Kantor i WSSP w Krakowie 1947-1950”, redakcja Józef Chrobak, Marek Wilk, Galeria Krzysztofory, Kraków 2007.
- „Wojtek Sperl. Fotografie z seansu Tadeusza Kantora „Umarła klasa” 1975-1976″, redakcja: Józef Chrobak, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2007.
- „Tadeusz Kantor. Epoka chłopca/Tadeusz Kantor. Boyhood Epoch”, oprac. Anna Halczak, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2008.
- „Fotografie Jacquie Bablet/Photographies de Jacquie Bablet”, opracowanie: Anna Halczak, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2008.
- „Tadeusz Kantor”, Migros Museum für Gegenwartskunst Zurich, 2008 (Katalog w wersji niemieckiej i angielskiej).
- „Galeria – Pracownia Tadeusza Kantora. Cricoteka”, opracowała: Anna Halczak, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2009.
- „Tadeusz Kantor nad morzem”, redakcja: Józef Chrobak, Justyna Michalik, Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2009.
- „Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków”, Galeria Fibak, Warszawa 2010.
- „Tadeusz Kantor et les autres… Portfolio de Gierałtowski”, Biblioteka Polska w Paryżu, Paryż 2010 (Katalog w języku angielskim, francuskim oraz niemieckim).
- „Tadeusz Kantor, Od Małego dworku do Umarłej klasy / From The Country House to The Dead Class”, redakcja/editors: Józef Chrobak, Justyna Michalik, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2010.
- „Tadeusz Kantor. L’Époque du Garçon, Musée de l’Hospice Comtesse”, opr. Anna Halczak, tłumaczenie: Maria-Teresa Vido-Rzewuska, Consulat de Pologne a Lille, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2010. (Katalog w języku francuskim).
- Tuymans Luc, „The Reality of the Lowest Rank. Een visie op Centraal-Europa”, Uitgeverij Lannoo, Tielt 2010.
- „Omaggio a Kantor. Opere su carta 1947 – 1990 / Tribute to Kantor. Works on paper 1947 – 1990”, Accademia di Belle Arti di Venezia, Venezia 2011.
- „Tadeusz Kantor. Poola avangardist ja teatriuuendaja/Tadeusz Kantor. Polish Avant-Gardist and Theatre Reformer”, redakcja: Józef Chrobak, Justyna Michalik, Ellu Maar, Kumu Art Museum, Tallin 2011.
- „Beuys/Kantor. Remembering”, The Israel Museum, Jerusalem, Jerusalem 2012.
- „Tadeusz Kantor. Tapyba. Theatras/Painting. Theatre”, Narodowa Galeria Sztuki w Wilnie, Wilno 2012 (katalog w języku litewskim i polskim).
- „Tadeusz Kantor. Spectra Art Space Masters”, opracowanie: Anna Muszyńska, Lech Stangret, Fundacja Rodziny Staraków, Warszawa 2013.
- „Wielopole i „Wielopole” Tadeusza Kantora”, redakcja: Jóżef Chrobak, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2013 (Wystawa w Galerii-Pracowni Tadeusza Kantora przy ul. Siennej).
- Baranowa Anna, „Osobno i razem. Szkice o twórczości Tadeusza Kantora i Marii Stangret”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2015.
- „Beuys, Kantor, Demarco”, kuratorzy: Józef Chrobak, Martyna Sobczyk, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, Kraków 2015.
- „Máquina Tadeusz Kantor. Teatro. Happenings. Performances. Pinturas. Outros Modos De Produçáo”, kuratorzy: Jarosław Suchan, Ricardo Muniz Fernandes, Sebastião Milaré, Sesc Consolação São Paulo, Muzeum Sztuki w Łodzi, 2015.
- „Tadeusz Kantor. Cholernie spadam!”, redakcja: Małgorzata Paluch-Cybulska, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2015.
- „Tadeusz Kantor. Malarstwo”, Piękna Gallery Auction House, Warszawa 2015.
- „Tadeusz Kantor. Wszystko wisi na włosku oraz fotografie archiwalne z Galerii Foksal”, redakcja: Julita Deluga, Galeria Starmach, Kraków 2015.
- „The Water Hen: Kantor, Demarco & The Edinburgh Festival”, The Royal Scottish Academy of Art. and Architecture, The Mound, Edinburgh, Edynburgh 2015 (Katalog w języku polskim i angielskim).
- „Schlemmer/Kantor”, redakcja: Małgorzata Leyko, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2016.
- „Biel kolorem śniegu. Tadeusz Kantor i artyści z kręgu Cricot 2. Rzym 1979 / White As The Colour Of Snow. Tadeusz Kantor And The Artists From The Cricot 2 Circle. Rome 1979”, redakcja: Natalia Zarzecka, Małgorzata Paluch-Cybulska, Paulina Kaucz, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2017.
- „Panoramiczny happening morski Tadeusza Kantora w fotografii Eustachego Kossakowskiego. W 50. rocznicę realizacji happeningu na Plenerach w Osiekach (1967)”, Bałtycka Galeria Sztuki Centrum Kultury 105 w Koszalinie, Galaria BWA w Bielsku Białej, Miejska Galeria Sztuki Miejsce Sztuki 44 w Świnoujściu, 2018.
- „To, co mieliśmy zrobić, tośmy zrobili / We’d done all that was to be done”, redakcja: Ania Batko, Aleksander Włodyka, Związek Polskich Artystów Fotografików. Okręg Krakowski, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2017.
- „Jacek Maria Stokłosa. Galeria Krzysztofory”, Galeria Starmach, Kraków 2018.
- „Maurizio Buscarino. Komedianci! Teatr Cricot 2 na fotografiach”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2019.
- „Zapraszanie. Sarkis – Kantor”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, współpraca: Fundacją im. Tadeusza Kantora, Kraków 2019.
V. Numery czasopism w części lub w całości poświęcone życiu i twórczości Tadeusza Kantora (w porządku alfabetycznym)
- „11 Cuadernos El Publico” Tadeusz Kantor !Que revienten los artistas!”, 1986, luty.
- „Alternatives Théâtrales” 50/ Maison du Spectacle la Bellone, „Kantor, homme de théâtre”, 1995, grudzień.
- „Art press” 1983, czerwiec.
- „Bouffoneris”, „L’acteur dans le théâtre de Tadeusz Kantor”, Aldona Skiba-Lickel, 1991, nr 26-27.
- „Catalóquio Artes” 1991, czerwiec, nr 89.
- „Creación” 1995, maj.
- „Critique” 1984, styczeń – luty.
- „Czas kultury” 2000, nr 6.
- „De facto” 2001, październik – listopad – grudzień, nr 16.
- „Dialog”: 1977, luty / 2008, styczeń.
- „Didaskalia Gazeta Teatralna”: 2000, grudzień / 2006, luty / 2008, luty / 2013, październik / 2016, kwiecień / 2017, kwiecień.
- „Grammatica” 1969, czerwiec, nr 3.
- „Hystrio”, „Dossier T. Kantor”, 2000, nr 4.
- „I Quaderni” 1984, październik, nr 3.
- „Journal of Dramatic Theory and Criticism” 1995, jesień, nr 10.
- „Kanal magazine” 1984, październik.
- „Konteksty. Antropologia kultury Etnografia sztuka. Polska Sztuka Ludowa”, 2008, nr 2 (281).
- „Le théâtre en Pologne / The theatre in Poland” 1981, nr 1; 1996, nr 1.
- „Los Cuadernos del Norte” 1983, maj – czerwiec.
- „Mitteilungen des Instituts für moderne Kunst Nürnberg”, „Hommage a Tadeusz Kantor 1991”, październik.
- „Performing Arts Journal”, „Kantor. Sarajevo”, 1994, maj, nr 2.
- „Pipirijaina” 1983, kwiecień, nr 25.
- „Pipirijaina”, „Wielopole, Wielopole de Tadeusz Kantor Cricot 2 (Polonia)” 1981, październik, nr 19-20.
- „Polonica” 91, nr 2 (Japonia).
- „Primer acto” 1981, lipiec – październik, nr 189.
- „Puck” 1989, nr 2.
- „Quaderni di analisi dello spettacolo”, „Kantor Protagonismo registico e spazio memoriale”, redakcja: Lido Gedda Liberoscabio, Firenze 1984.
- „Scenes”, „Tadeusz Kantor”, 1986, kwiecień, nr 2.
- „Suplement” 1991, grudzień.
- „Teatr Cricot 2. Informator 1986” / „Cricot 2 Theatre. Information Guide 1986”, wybór i opracowanie: Anna Halczak. Ośrodek Teatru Cricot 2, Kraków 1988.
- „Teatr Cricot 2. Informator 1987-1988” / „Cricot 2 Theatre. Information Guide 1987-1988”, wybór i oprac. Anna Halczak. Ośrodek Teatru Cricot 2 – Cricoteka, Kraków 1989.
- „Teatr Cricot 2. Informator 1989-1990” / „Cricot 2 Theatre – Information Guide 1989-1990”, wybór i opracowanie: Anna Halczak, Ośrodek Teatru Cricot 2 – Cricoteka, Kraków 2003.
- „Teatr”: 1990, lipiec, nr 7 / 2006, październik, nr 10 / 2007, maj, nr 5 / 2010, kwiecień, nr 4 / 2015, styczeń, nr 1 / 2016, kwiecień, nr 4 / 2016, maj, nr 5 / 2018, wrzesień, nr 9 / 2019, lipiec-sierpień, nr 7-8.
- „Teatralnaja žizn” 1993, nr 9.
- „Teatri delle diversita” 2000, czerwiec.
- „The Drama Review” 1986, jesień, T 111.
- „Théâtre/Public” 1988, listopad – grudzień.
- „Théâtre/Public”, „Trois cahiers pour Kantor”, 2003, nr 166-167.
- „Travail théâtral” 1972, zima.
- „Tygodnik Powszechny. Dodatek”: 2014, nr 37/2015, nr 14/ 2020 nr 15.
- „Wielcy malarze” 2001, nr 125.
- „Zeszyty naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z historii sztuki” 1995, zeszyt 21.
VI. Varia (w porządku alfabetycznym)
- Baranowa Anna, „Itaka roku 1944. „Powrót Odysa” Tadeusza Kantora” [w:] Grzybkowska, Teresa (red.), „Mit Odysa w Gdańsku, Antykizacja w sztuce polskiej”, Nadbałtyckie Centrum Kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000.
- Baranowa Anna, „Łzy Kantora, w: Ars Longa. Prace dedykowane pamięci profesora Jana Białostockiego”, Arx Regia, Warszawa 1999.
- „Bardzo krótkie lekcje. Warsztaty teatralne prowadzone przez aktorów Teatru Cricot 2 w stulecie urodzin Tadeusza Kantora / Short Lessons. Theater workshops conducted by the actors Cricot 2 in the centenary of the birth of Tadeusz Kantor”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2015 (publikacja w języku polskim i angielskim).
- Bartoli Francesco, „Kantor: Bal Rond per Tintagiles”, w: „Il castello di Elsinore” 1988, nr 1.
- Boose Johan de, „De eeuw van dada”, w: „Documenta” 1986, nr 3.
- Cascetta Annamaria, „Oltre il non senso della morte”, w: „Vita e Pensiero” 1981, marzec.
- „Cricoteka. Historia Ośrodka i nowej siedziby”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2015.
- Czapliński Lesław, „Muzyczność – jako kategoria estetyczna, ideał czystej sztuki widowiskowej oraz model jej opisu, w: Wybory i ryzyka awangardy. Studia z teorii awangardy”, redakcja: Urszula Czartoryska i Ryszard W. Kluszczyński, PWN, Warszawa-Łódź 1985.
- Czerni Krystyna, „Cyrkowo tragiczny dekalaż” czyli wątki rekigijne w sztuce Tadeusza Kantora”, w: „Sacrum w sztuce współczesnej”, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, 2003.
- Czerni Krystyna, „Emballage Hołdu Pruskiego Tadeusza Kantora jako portret metaforyczny artysty”, w: „Sztuka polska po 1945 roku. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki”, listopad 1984, redakcja: T. Hrankowska, Warszawa 1987.
- Drathen Doris von, „Die Metamorphosen eines Odysseus der Kunst”, w: „Künstler” 1999, 3 kwartał.
- Eruli Brunella, „Tadeusz Kantor: immagine del corpo e manichini ne „La classe morta”, w: „Quaderni di teatro” 1980, maj, nr 8.
- „Form Fellows Freedom. Architecture for Culture in Poland 2000+”, redakcja: Jack Purchla, Janusz Sepioł, Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków 2015 (publikacja w języku polskim i angielskim; zawiera tekst poświęcony: Cricotece i Muzeum Tadeusza Kantora).
- Grabska Elżbieta, „Le cadavre du pere ou deux morales chez les artistes polonais”, w: „Cahiers du Musée national d’Art modernę”, Paryż 1983, nr 12.
- „Grupa Krakowska” (dokumenty i materiały), części I-XIV, redakcja: Józef Chrobak, Grupa Krakowska, Kraków 1991-1993.
- „Grupa krakowska (dokumenty i materiały) z lat 1932-2008”, redakcja: Józef Chrobak, Marek Wilk, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2008.
- Gutowski Maciej, „O Paniach, Panach i zdarzeniach”, Wyd. Wysoki Zamek, Kraków 2012.
- Kienzler Iwona, „Tadeusz Kantor. Sztuka ponad miłość”, Wydawnictwo Bellona, Warszawa 2020.
- Kiraly Nina, „Ars poetica Tadeusza Kantora”, w: „Konteksty”, 2005, nr 1.
- Kobialka Michal, „The Milano Lessons by Tadeusz Kantor”, w: „The Drama Review” 1991, zima, T 132.
- Kobialka Michal, „Of the Memory of a Human Unhoused in Being”, w: „Performance Research” 2000, 5 (3).
- Kobialka Michal, „Spatial Representation: Tadeusz Kantor’s Theatre of Found Realit”, w: „Theatre Journal” 1992, październik.
- Kobialka Michal, „Tadeusz Kantor’s Happenings: Reality, Mediality, and History”, w: „Theatre Survey” 2002, tom 43, maj, nr 1.
- Koch-Butrym Małgorzata, „Sobowtóry, manekiny i bio-obiekty w twórczości Tadeusza Kantora”, w: „Kwartalnik Teatralny” 2002, nr 1.
- Kott Jan, „Teatr esencji: Kantor i Brook”, w: „Zeszyty Literackie” 1983 nr 2 / „The Theater of Essence: Kantor and Brook”, w: „The Theater of Essence”, Northwestern University Press 1984.
- Kozień-Świca Monika, „Kantorowski mit Paryża. Od „Jeunes peintres de la Tradition francaise”, do „Le Nouveau Realisme„, w: „Pamiętnik Sztuk Pięknych”, Toruń 2003, nr 1(4).
- Krakowska Ewa, „Szkice z pamięci”, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2009.
- Krakowski Piotr, „Malarstwo Tadeusza Kantora”, w: „Format” 1994, nr 1-4.
- Kwiatkowski Tadeusz, „Krakowskie teatr konspiracyjny”, w: „Pamiętnik teatralny” 1963, zeszyt 1-4.
- Miklaszewski Krzysztof, „Tadeusz Kantor. Między śmietnikiem a wiecznością”, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2007.
- Niziołek Grzegorz, „Polski teatr Zagłady”, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2013.
- Osińska Katarzyna, „Ślady dybuka w teatrze Tadeusza Kantora”, w: „Didaskalia” 2008, nr 83.
- Osiński Zbigniew, „Tadeusz Kantor i Jerzy Grotowski wobec Stanisława Wyspiańskiego”, w: „Dialog” 2008 nr 1.
- Osiński Zbigniew, „Tadeusz Kantor wobec tradycji. Komentowane wypisy z jego tekstów”, w: „Od tematu do rematu. Przechadzki z Balcerzanem”, redakcja: Tomasz Mizerkiewicz, Agata Stankowska, Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2007, seria Filologia Polska nr 101 UAM.
- Osiński Zbigniew, „Tadeusz Kantor wobec Leona Schillera w kontekście kontekście Andrzeja Pronaszki. Czy istnieje „formacja schillerowska w kulturze polskiej?” w: „Pamiętnik Teatralny”, 2005, zeszyt 1-2.
- Owczarski Wojciech, „Miejsca wspólne, miejsca własne. O wyobraźni Leśmiana, Schulza i Kantora”, Słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2006.
- „Performatywność reprezentacji Widzialne/Niewidzialne”, redakcja: Karolina Czerska, Joanna Jopek, Anna Sieroń, Księgarnia Akademicka, Kraków 2013 (publikacja zawiera teksty poświęcone T. Kantorowi).
- Pieniążek Marek, „Sztuka to miłość powtórzona”, w: „Dekada Literacka” 2004, nr 4 (206).
- Pleśniarowicz Krzysztof, „Czechowicz w teatrze Kantora”, w: „Dialog” 1978, nr 7.
- „Projekt Perfumans. Współczesne metodologie teatrologiczne i ich granice poznawcze”, redakcja: Łukasz Grabuś, Agnieszka Marek, Grzegorz Stępniak, Księgarnia Akademicka, Kraków 2012 (publikacja zawiera teksty poświęcone T. Kantorowi).
- „Radykalne języki/Radical Languages”, redakcja: Maaike Gouwenberg, Joanna Zielińska, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Kraków 2012.
- Rudzki Piotr, „Witkacy na scenach PRL-u”, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2013 (publikacja zawiera teksty poświęcone spektaklom T. Kantora).
- Silvestri Franca, „Amore e morte nel mondo di Kantor”, w: „Burattini” 1987, grudzień.
- Smużak Karol, „Poetyka smutku w teatrze Kantora. Dziś są moje urodziny”, w: „Litteraria” XXIV, Prace Wrocławskiego Towarzystwa Naukowego 1993.
- Solewski Rafał, „Śmierć w sztuce Tadeusza Kantora”, w: „Śmierć, przestrzeń, czas, tożsamość. Materiały Międzynarodowej konferencji w 1996”, Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie 2002.
- Stangret-Kantor Maria, „Malując progi. Maria Stangret-Kantor o swoim życiu i twórczości”, spisał i zredagował: Lech Stangret, współpraca redaktorska: Józef Chrobak, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Fundacja im. Tadeusza Kantora, Kraków 2016.
- Staniszewska Wiesława, „Konstruktywizm w twórczości teatralnej Tadeusza Kantora”, w: „Format” 1994, nr 1-4.
- Święcicki Klaudiusz, „Klisze pamięci w teatrze Tadeusza Kantora. Próba uchwycenia relacji między fotografią a teatrem”, w: „Antropologia wobec fotografii i filmu”, redakcja: Grzegorz Pełczyński, Ryszard Vorbrich, Biblioteka Telgte Wydawnictwo, Poznań 2004.
- Święcicki Klaudiusz, „Umarła klasa Tadeusza Kantora. Dojmujące wspomnienie przeszłości”, w: „Dialog (i) w kulturze”, wydawnictwo EMPi2, Poznań 2001.
- „Tadeusz Kantor. Brudnopisy”, Argraf, Warszawa 2015 (Pudło z reprodukcjami rysunków i szkiców Tadeusza Kantora z cyklu Brudnopisy).
- „Tadeusz Kantor. Brudnopisy. Multipart / Tadeusz Kantor. Rough drafts. Multipart, katalog Tadeusz Kantor w Zbrojowni. Brudnopisy, Multipart”, Zbrojownia Sztuki, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Gdańsk 2017 (publikacja w języku polskim i angielskim).
- „Tadeusz Kantor. Książka do pisania”, wybór tekstów: Agnieszka Sabor, fotografie: Konrad Pollesh, Wydawnictwo Austeria, Kraków, Budapeszt 2017.
- Tomassucci Giovanna, „Cricotage, Ou sont les neiges d’antan di Tadeusz Kantor”, w: „Rivista di letterature moderne e comparate” 1984, tom XXXVII, zeszyt 3.
- Ubersfeld Anne, „Kantor ou la parole de la mort”, w: „Presses Univesitaire de Lyon” 1988.
- Völker Klaus, „Das Theater des Todes lebt”, w: „Theater” 1985.
VII. Filmografia
Zapisy spektakli
Spektakle z okresu witkacowskiego
- „Kurka wodna”, realizacja: C.W. Cameron (Sound and Vision Systems) Ltd., Richard Demarco, 1967, 80′
Spektakle Teatru Śmierci
- „Umarła klasa”, realizacja: Andrzej Wajda, TVP, 1976, 75′
- „Umarła klasa”, realizacja: Nat Lilenstein, La Sept, Paryż 1989, 92′
- „Umarła klasa”, realizacja Jacquie Bablet i Denis Bablet, Prato 1980, L’Equipe „Théâtre et moyens audiovisuels” du Groupe de recherches théâtrales et musicologiques du CNRS, 89’
- „Wielopole, Wielopole”, realizacja: Andrzej Sapija, W.F.O. łódź 1984, 70′
- „Wielopole, Wielopole”, realizacja: Stanisław Zajączkowski, OTV – Kraków 1983, 70′
- „Niech sczezną artyści”, realizacja: Stanisław Zajączkowski, OTV- Kraków 1986, 77′
- „Niech sczezną artyści”, realizacja: Nat Lilenstein, La Sept FR 3 Paryż 1987, 80′
- „Nigdy tu już nie powrócę”, realizacja: Andrzej Sapija, TVP S.A. 1990, 81′
- „Dziś są moje urodziny”, realizacja: Stanisław Zajączkowski, OTV – Kraków 1991, 77′
- „Aujourd’hui c’est mon annivesaire. La derniere Répétition du spectacle de T. Kantor”, realizacja: Jacquie Bablet, J. Sirot, CNRS Audiovisuel, Paryż 1991, 75′
Zapisy cricotage’y
- „Gdzie są niegdysiejsze śniegi”, realizacja: Andrzej Sapija, W.F.O. łódź 1984, 33′
- „Gdzie są niegdysiejsze śniegi”, realizacja: Tadeusz Kraśko, TVP 1984, 40′
- „Un matrimonio”, Centro di formazione professionale per le techniche cinetelevisive, Mediolan 1986, 60′
- „La macchina dell’amore e della morte”, CRT Milano, Teatro Litta 1987, 42′
- „Une derniere courte leçon”, realizacja: Jacquie Bablet, Institut International de la Marionette de Charleville-Mézieres, CNRS Audiovisuel, Paryż 1988, 40′
- „Ô douce nuit”, realizacja: L. Champonnois, Institut Supérieur des Techniques du Spectacle et Equipage, Awinion 1990, 40′
Filmy dokumentalne Telewizji Polskiej
- „Szatnia Tadeusza Kantora czyli Nadobnisie i koczkodany w Teatrze Cricot 2”, scenariusz i realizacja: Krzysztof Miklaszewski, OTV – Kraków 1973, 33′
- „Ostatnia wieczerza”, scenariusz i realizacja: Krzysztof Miklaszewski, OTV – Kraków 1983, 16′
- „Powrót do Wielopola”, scenariusz i realizacja: Krzysztof Miklaszewski, OTV – Kraków 1983, 25′
- „Moja historia sztuki – Według Malczewskiego”, scenariusz i prowadzenie: Krzysztof Miklaszewski, OTV – Kraków, [1984-86], 25′
- „Moja historia sztuki – Lekcja Wojtkiewicza”, scenariusz i prowadzenie: Krzysztof Miklaszewski, OTV – Kraków, [1984-86], 34′
- „Ja mistrz”, scenariusz i realizacja: Krzysztof Miklaszewski, 1985.
- „Niech sczezną artyści”, scenariusz i realizacja: Krzysztof Miklaszewski, Interpress, Warszawa 1985, 43′
- „O powinnościach artysty”, scenariusz i prowadzenie: Krzysztof Miklaszewski, OTV – Kraków, 1985, 35′
- „Manekiny Tadeusza Kantora”, scenariusz i realizacja: Andrzej Sapija, W.F.O. łódź 1983, 23′
- „Kantor”, reżyseria: Andrzej Sapija, TVP S.A., W.F.O. Łódź 1985, 75′
- „Powrót Odysa Tadeusza Kantora. Notatki z prób”, reżyseria: Andrzej Sapija, TVP S.A., W.F.O. Łódź 1988, 60′
- „Inscenizacja teatralna. Spotkanie z Tadeuszem Kantorem”, rozmowa Aleksandra Małachowskiego, 1978, 32′
- „Nigdy tutaj już nie powrócę”, scenariusz i reżyseria: Anna Górna, Lubomir Zając, W.F.O. Łódź 1991, 63′
- „Farbą. Dokument wystawy: Tadeusz Kantor. Malarstwo i rzeźba”, MNK 1991, scenariusz i reżyseria: Artur Janicki, Zofia Gołubiew, OTV – Kraków 1992, 33′
Inne realizacje
- „Uwaga!… malarstwo”, realizacja Mieczysław Waśkowski, Antoni Nurzyński, muzyka Adam Kaczyński, Zespół Autorów Filmowych „Kadr” oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Łódź 1957, 09’
- „Somnambulicy”, realizacja: Mieczysław Waśkowski, Antoni Nużyński, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa i Teatralna w Łodzi 1958, 9′
- „Multipart”, realizacja: Krzysztof Kubicki, M. Młodecki, Warszawa 1971, 14′
- „Istnieje tylko to co się widzi”, realizacja Andrzej Sapija, Camerovid, 1991, 22′
- „Próby, tylko próby…”, realizacja: A. Sapija, Cricoteka, Kraków 1992, 74′
- „Marek Rostworowski. Lekcje z Kantorem”, realizacja: Małgorzata Skiba, Kraków 1997, 23′
- „Wit Stwosz to ja – Tadeusz Kantor”, realizacja: Andrzej Białko, Kraków 1996, 40′
- „Tadeusz Kantor”, reżyseria: Andrzej Sapija, Cricoteka, Kraków 1999, 16′
- „Seria wypowiedzi aktorek i aktorów Teatru Cricot 2 na temat obiektów w twórczości Tadeusza Kantora”, realizacja: Iwo Książek, Adrianna Dunin-Wąsowicz Książek, produkcja: Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, 2014.
- „Seria wywiadów z aktorkami, aktorami i współpracownikami Teatru Cricot 2”, realizacja: Iwo Książek, Adrianna Dunin-Wąsowicz Książek, produkcja: Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, 2014.
Zagraniczne filmy dokumentalne
Anglia
- „Kantor”, reżyseria: D. Ward, G. Cardazzo, Filmakers, Londyn 1987, 35′
- „Lovlies and Dovdies”, reżyseria: Ken McMullen, 1974, 30’
Francja
- „Tadeusz Kantor, Peintre”, scenariusz i realizacja: Denis Bablet CNRS Audiovisuel, Paryż 1983, 100′
- „Le théâtre de Tadeusz Kantor”, scenariusz i realizacja: Denis Bablet, CNRS Audiovisuel, Paryż 1985, 144′
- „Geneza Umarłej klasy”, realizacja: Nat Lilenstein. La Sept FR 3, Paryż 1989, 15′
- „Les Classes d’Avignon – Tadeusz Kantor”, realizacja: L. Champonnois, Institut Supérieur des Techniques du Spectacle et Equipage, Awignon 1990, 59′
Niemcy
- „Kantor ist da. Der Künstler und seine Welt”, reżyseria: Dietrich Mahlow, Saarlandischer Rundfunk, 1969, 46′
- „Sacke, Schrank und Schirm”, reżyseria: D. Mahlow, Saarlandischer Rundfunk, 1972, 85′
- „Kantor”, realizacja: Hermann Engelbrecht, [Norymberga 1977], 45′
- „Die familie aus Wielopole”, reżyseria: Michael Kluth, Westdeutscher Rundfunk, 1980, 45′
- „Tadeusz Kantor”, realizacja: M. Lange, NDR, 1990 45′
- „Das Theater des Todes. Tadeusz Kantor – Künstler, Katzer, Provokateur der Welt”, realizacja: Michael Kluth, MDR RFN 1997, 58’/ wersja polska: „Teatr śmierci – Tadeusz Kantor”.
Szwajcaria
- „Hommage a Tadeusz Kantor”, TV Suisse Romande, Genewa 1991, 44′
Włochy
- „Kantor racconta Kantor”, M.Bosio, Nico Garrone, Rzym 1980, 50′
- „Candid Kantor”, reżyseria: Giancarlo Soldi, CRT Mediolan 1985, 42′
- „La macchina dell’amore e della morte di Tadeusz Kantor”, Lavoro di Allestimento, realizacja: Ariel Genovese, Mediolan 1987, 35′
Archiwum Cricoteki – kasety VHS / materiały zdigitalizowane
Zapisy spektakli Teatru Cricot 2 w różnych teatrach.
Próby spektakli:
- „Niech sczezną artyści” – 11 kaset wideo (2×120, 9×180);
- „Nigdy tu już nie powrócę” – Zapis prób spektaklu od pierwszej do ostatniej próby na 28 kasetach wideo (11×120, 17×180);
- „Dziś są moje urodziny” – 11 kaset wideo (11×180).
- Konferencje prasowe, spotkania z publicznością, pętle odtwarzania, inne dokumenty realizowane przez Cricotekę, telewizję polską i zagraniczną.
Filmy z wydarzeń inspirowanych twórczością Tadeusza Kantora
Realizacje polskie
- Rejestracja spektaklu (wersja robocza), „Hommage a Tadeusz Kantor – istnienie wspomnienia”, reż. Natalia Korczakowska, Teatr Polski w Warszawie, 2015, 69′
Realizacje zagraniczne
- „LAUD/THE TABLE in memoriam Tadeusz Kantor”, scenariusz, projekt i reżyseria: Jelena Girlin, Mari-Liis Bassovskaja, produkcja: Arvo Nuut, 20′
- Rejestracja spektaklu „Umarła klasa” – odtworzenie spektaklu Teatru Cricot 2 w Institut Teatre de Barcelona z udziałem studentów, Barcelona, 69′ (nagranie w dwóch częściach).
Opracowanie: Anna Halczak
Aktualizacja: Tomasz Pietrucha