Praca
Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie ogłasza nabór na stanowisko GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO (umowa o pracę na pełny etat).
Cricoteka została założona w Krakowie w 1980 roku z inicjatywy Tadeusza Kantora, jako żywe archiwum Teatru Cricot 2. Zgodnie z wolą artysty Cricoteka od początku pełniła równolegle funkcje muzeum, archiwum, galerii i ośrodka badań, jednocześnie gromadząc unikalne materiały dokumentujące działalność Teatru i jego założyciela. Cricoteka zajmuje się obecnie organizacją wystaw, spektakli, warsztatów oraz innych wydarzeń. Wydaje publikacje poświęcone sztuce i życiu Tadeusza Kantora. Cricoteka jest Instytucją Kultury, której organizatorem jest Województwo Małopolskie.
Komórka organizacyjna CRICOTEKI: Dział Księgowości, podlegający bezpośrednio Dyrektorowi Cricoteki
- Forma zatrudnienia: umowa o pracę
- Wymiar czasu pracy: pełny etat
- Norma czasu pracy: praca w podstawowym systemie,
- Miejsce wykonywanej pracy: siedziba przy ul. Nadwiślańskiej 2–4, Kraków (brak możliwości korzystania z parkingu , strefa parkowania B przy ul. Nadwiślańskiej)
- Stałe składniki wynagrodzenia na danym stanowisku:
- Wynagrodzenie zasadnicze
- Dodatek stażowy, za wysługę lat od 5 do 20 procent wynagrodzenia zasadniczego
- Dodatek funkcyjny
- Przewidywane wynagrodzenie zasadniczena stanowisku: 7500 – 8900 zł brutto
- Wymagania niezbędne:
- Osoba ubiegająca się o pracę stanowisku GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO, zgodnie z art. 54 ustawy o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 ze zm.), powinna spełniać następujące wymagania:
1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
5) spełnia jeden z poniższych warunków:
- a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- bardzo dobra znajomość i umiejętność stosowania w praktyce prawa podatkowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, zarządzania finansowego, controllingu, przepisów prawa ubezpieczeń społecznych oraz prawa zamówień publicznych.
- Wymagania preferowane:
- udokumentowane doświadczenie w pracy w dziale księgowości w jednostce samorządu terytorialnego, jednostce sektora finansów publicznych, w szczególności w instytucji kultury.
- posiadanie doświadczenia w organizacji pracy nad budżetem zadaniowym, controllingiem, procedurą kontroli zarządczej,
- odpowiedzialność, rzetelność i zdolności analitycznego myślenia,
- doskonałe umiejętności organizacyjne oraz myślenie strategiczne,
- wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne i interpersonalne,
- biegła znajomością pakietu MS Office (m.in. Excel i Word)
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Dodatkowym atutem będzie:
- doświadczenie w zarządzaniu zespołem,
- doświadczenie na stanowisku Głównego Księgowego.
- znajomość programu WAPRO ERP
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994r.,
- zarządzanie operacyjne finansami instytucji, zapewnienie płynności finansowej i bezpieczeństwa finansowego jednostki w odniesieniu do budżetu,
- planowanie wydatkowania środków i przepływów gotówkowych zgodnie ze zobowiązaniami finansowymi i prawnymi instytucji,
- nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów księgowych i terminowej realizacji umów,
- raportowanie stanu finansowego instytucji wg ustalonych procedur i określonych terminów,
- opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonania,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych, sprawozdań z wykonania planów rzeczowo - finansowych i statystycznych,
- zapewnienie prawidłowej działalności finansowo - księgowej, rozliczeń majątkowych oraz wycen majątku zgodnie z przepisami o rachunkowości oraz ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności instytucji kultury,
- przygotowanie rocznych sprawozdań finansowych instytucji zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz ustawą o finansach publicznych,
- nadzorowanie pracy działu finansowego, w tym czuwanie nad prawidłowym funkcjonowaniem systemu płacowego, finansowo - księgowego, aktualizacja polityki finansowej jednostki,
- zapewnienie prawidłowości rozliczeń w tym m.in. dotacji podmiotowej oraz celowych, zobowiązań ZUS i podatkowych, rozliczenia projektów UE,
- nadzorowanie sprawozdań finansowych do ZUS i US oraz innych sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji środków trwałych,
- rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów,
- współpraca przy opracowywaniu i realizacji strategii finansowej działalności instytucji,
- współpraca ze wszystkim działami instytucji w celu zapewnienia optymalnego funkcjonowania finansowego poszczególnych przedsięwzięć,
- reprezentacja Instytucji na spotkaniach
- zarządzanie dwuosobowym Działem Księgowości.
- Oferujemy:
- zatrudnienie na umowę o pracę
- możliwość rozwoju zawodowego
- pakiet świadczeń socjalnych
- możliwość korzystania z karty ICOM
- zniżki na wydawnictwa w księgarni CRICOTEKI
- bezpłatnie zwiedzanie wystaw oraz wstęp do innych muzeów na terenie RP
- zniżki za zakupy w kawiarni na terenie Cricoteki
- Wymagane dokumenty formalne:
- życiorys (CV);
- list motywacyjny;
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe;
Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. Ustaw z 2019, poz. 1781) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO))
Dokumenty aplikacyjne niezawierające zgody na przetwarzanie danych nie będą rozpatrywane.
W wyniku prowadzonego naboru na stanowisko: adiunkt w Galerii –Pracowni Tadeusza Kantora w Dziale Zbiorów i Wystaw Muzeum Kantora znak: ZAP.110.1.2025 została wybrana Pani Anna Michałowska
Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowieogłasza nabór na stanowisko: adiunkt w Galerii-Pracowni Tadeusza Kantora w Dziale Zbiorów i Wystaw Muzeum Tadeusza Kantora
• Komórka organizacyjna CRICOTEKI: Muzeum Tadeusza Kantora
• Wymiar czasu pracy: ½ etatu
• Cricoteka została założona w Krakowie w 1980 roku z inicjatywy Tadeusza Kantora jako żywe archiwum Teatru Cricot 2. Zgodnie z wolą artysty Cricoteka od początku pełniła równolegle funkcje muzeum, archiwum, galerii i ośrodka badań, jednocześnie gromadząc unikalne materiały dokumentujące działalność Teatru i jego założyciela. Cricoteka zajmuje się obecnie organizacją wystaw, spektakli, warsztatów oraz innych wydarzeń. Wydaje publikacje poświęcone sztuce i życiu Tadeusza Kantora. Cricoteka jest instytucją kultury, której organizatorem jest Województwo Małopolskie.
• Forma zatrudnienia: umowa o pracę
• Norma czasu pracy: podstawowy system czasu pracy (obowiązkowo od poniedziałku do środy w godzinach 11.30 – 18:00)
• Miejsce wykonywanej pracy: Galeria-Pracownia Tadeusza Kantora – oddział Cricoteki przy
ul. Siennej 7/5, Kraków
• Data rozpoczęcia pracy: 01.07.2025
• Stałe składniki wynagrodzenia na danym stanowisku:
1) Wynagrodzenie zasadnicze
2) Dodatek stażowy 5–20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od stażu prac
3) Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze na stanowisku: 2.900 – 3.200 zł brutto
1. Wymagania niezbędne:
• dyplom ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich związanych z zakresem gromadzonych w Muzeum zbiorów,
• znajomość zagadnień związanych z ekspozycją muzealną, zbiorami, wystawami w tym planowania i rozliczania kosztów oraz budżetowania, a także procesu planowania i ewaluacji zadań,
• znajomość ustawy o muzeach z 21 listopada 1996 r., deklaracji ICOM, procedur związanych z opieką nad kolekcją muzealną rekomendowanych przez NIMOZ oraz przepisów pokrewnych,
• znajomość zarządzania projektami,
• znajomość języka angielskiego na poziomie B1,
• zainteresowanie szeroko pojętą kulturą.
2 Mile widziane:
• staż pracy w muzeum lub innej instytucji kultury posiadającej kolekcję,
• biegła obsługa komputera: pakiet Office (z uwzględnieniem Excel),
• znajomość programów bazodanowych do ewidencji muzealiów, a szczególnie Muzeo,
• umiejętność stosowania i interpretowania aktów normatywnych oraz obowiązujących przepisów regulujących specyfikę pracy na zajmowanym stanowisku,
• umiejętność pisania i redagowania tekstów,
• zdolności komunikacyjne i interpersonalne,
• wysoka kultura osobista,
• bardzo dobra organizacja pracy i umiejętności samodzielnego zarządzania projektami,
• umiejętność pracy w zespole,
• dyspozycyjność,
• otwartość i innowacyjność w podejściu do realizowanych zadań.
3. Zakres odpowiedzialności:
Opieka nad zbiorami i działalność merytoryczna Galerii-Pracowni Tadeusza Kantora:
• odpowiedzialność materialna za zbiory i wyposażenie,
• naukowe opracowywanie zbiorów, ich katalogowanie oraz właściwe przechowywanie wg. zasad obowiązujących w Muzeum,
• wprowadzanie eksponatów do programu Muzeo oraz obsługa tego programu,
• współpraca przy nanoszeniu numerów inwentarzowych na obiekty w konsultacji z konserwatorem oraz z inwentaryzatorem,
• stałe monitorowanie stanów zachowania obiektów oraz warunków mikroklimatycznych w miejscach ich przechowywania,
• udział w skontrowaniu zbiorów,
• poszukiwanie rozwiązań dla polepszenia ochrony zbiorów, remontu w Galerii-Pracowni (poszukiwanie źródeł finansowania, pisanie wniosków, realizacja, rozliczanie),
• współpraca przy wypożyczeniach i wewnętrznym ruchu obiektów ze zbiorów znajdujących się w Galerii-Pracowni,
• współpraca przy tworzeniu programu Galerii-Pracowni,
• nadzór na wystawami w Galerii-Pracowni w czasie godzin jej otwarcia;
• opieka nad zwiedzającymi i oprowadzanie po Galerii-Pracowni w czasie jej otwarcia;
• koordynowanie wystaw i wydarzeń we współpracy z kuratorami wystaw i wydarzeń,
• składanie Kierownikowi Muzeum propozycji wystaw i wydarzeń towarzyszących,
• wdrażanie i przestrzeganie procedur w zakresie nadzoru, ewidencjonowania, inwentaryzacji oraz ruchu muzealiów,
• przestrzeganie polityki gromadzenia, przechowywania i opracowywania zbiorów Muzeum.
Inne zadania w Galerii-Pracowni Tadeusza Kantora:
• sprzedaż wydawnictw Cricoteki i biletów wstępu, w tym obsługa kasy fiskalnej i terminala płatniczego wraz z prowadzeniem rejestru sprzedaży, raportów i rozliczeń,
• opracowanie sprawozdań z działalności Galerii-Pracowni oraz monitorowanie założonych wskaźników,
• budżetowanie i realizacja budżetu Galerii-Pracowni,
• wnioskowanie o zakupy związane z funkcjonowaniem miejsca i jego wyposażeniem w konsultacji z Kierownikiem Muzeum,
• współpraca przy prowadzeniu różnych form działalności edukacyjnej we współpracy z Działem Upowszechniania i Wydarzeń,
• tworzenie utworów w rozumieniu prawa autorskiego,
• sporządzanie informacji do sprawozdań, planów półrocznych i rocznych Galerii-Pracowni.
4. Oferujemy:
• możliwość zdobycia doświadczenia w instytucji kultury,
• zdobycie umiejętności organizacyjnych,
• możliwość rozwoju zawodowego.
5. Wymagane dokumenty formalne:
• życiorys (CV),
• list motywacyjny,
• kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz szkolenia.
Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. Ustaw z 2019, poz. 1781) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO))
Dokumenty aplikacyjne niezawierające zgody na przetwarzanie danych nie będą rozpatrywane.