Wszystkie wpisy

Pedagogika teatru – od refleksji do działania | Warsztaty dla nauczycieli

Szukacie inspiracji do działań teatralnych w szkole? Widzieliście już najnowszą publikację Instytutu Teatralnego? Chcecie podzielić się swoim doświadczeniem i dać się zainspirować innym?

Od 2026 roku teatr stanie się ważnym elementem nowej podstawy programowej. Już teraz zapraszamy nauczycielki i nauczycieli na bezpłatne warsztaty wprowadzające w świat pedagogiki teatru.


Pedagogika teatru – od refleksji do działania.

Warsztaty dla nauczycieli

20 października 2025, godz. 15.00-20.00

Udział bezpłatny. Zapewniamy wszystkie potrzebne materiały i poczęstunek. Zgłoszenia przez formularz online https://forms.gle/mDAwspzuhwNQTmmt5 , decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba miejsc ograniczona.

Warsztaty będą okazją, by:

  • poznać definicję i założenia pedagogiki teatru (na podstawie publikacji Praktykując pedagogikę teatru),
  • sprawdzić w praktyce metody i narzędzia pedagogiczno-teatralne poprzez twórcze działania, improwizacje i pracę warsztatową,
  • zastanowić się nad wykorzystaniem pedagogiki teatru w szkole – podczas lekcji, zajęć pozalekcyjnych czy projektów edukacyjnych,
  • zainspirować się wystawą Kantor. Terapia widzeńi potraktować ją jako punkt wyjścia do rozmowy o teatrze jako sztuce i przestrzeni spotkania,
  • wspólnie zjeść kolację i wymienić się doświadczeniami.

Szczególnie zapraszamy nauczycielki i nauczycieli języka polskiego, plastyki oraz przedmiotów humanistycznych i artystycznych – zarówno tych, którzy już korzystają z elementów teatru w edukacji, jak i tych, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę. Otwieramy się także na udział edukatorek i edukatorów spoza szkoły, zainteresowanych poszerzeniem warsztatu o metody pedagogiczno-teatralne.

Dołącz i przekonaj się, jak teatr może stać się Twoim narzędziem w pracy dydaktycznej!

 Prowadzenie:

Justyna Droń – pedagożka teatru, edukatorka, animatorka kultury, kuratorka i koordynatorka projektów łączących sztukę współczesną, teatr, edukację oraz partycypację społeczną. Tworzy strategię i program edukacyjny Cricoteki

Katarzyna Kanowska – edukatorka, polonistka, nauczycielka, pedagożka teatru, tutorka, ogarniaczka słów swoich i cudzych. Tutorka ds. wsparcia eduliderów w Teach for Poland. Autorka i współautorka książek jak np. Repetytorium maturalne z języka polskiego, Zadania do matury, Jak pisać i mówić? Sztuka argumentowania.

Marta Przywara – teatrolożka, pedagożka teatru, trenerka i coachka. Ekspertka ds. zmiany podstawy programowej z plastyki przy Instytucie Badań Edukacyjnych – Państwowym Instytucie Badawczym i współautorka poradnika metodycznego do podstawy.

Małgorzata Raczkowska – reżyserka teatralna i reżyserka słuchowisk, performerka, aktywistka. Prowadzi projekty edukacyjne z młodzieżą i seniorami w Cricotece, a także pracuje z przedstawicielami grup wykluczonych społecznie.


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Lato w teatrze.

Lato w teatrze to program Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jego celem jest popularyzowanie pedagogiki teatru. Program składa się: z konkursu grantowego na realizacji dwutygodniowych warsztatów artystycznych dla dzieci i młodzieży, szkoleń i wydarzeń z zakresu pedagogiki teatru oraz artystyczno-edukacyjnych projektów objazdowych w namiocie cyrkowym.

Więcej informacji na temat programu na: 

www.latowteatrze.pl 

www.facebook.com/programLatowteatrze 

www.facebook.com/instytutteatralny

0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyPowrót do sklepu