Max Eastley, Paul Whitty, Angharad Davies: You Are Here
18 listopada 2015, godz. 19:00
Kup bilet.
You Are Here – Skrzypaczka Angharad Davies, artysta dźwiękowy Max Eastley oraz kompozytor Paul Whitty filtrują krajobraz dźwiękowy wnętrz budynku Cricoteki i otaczających go terenów podczas performansu z użyciem hydrofonów, instrumentów uruchamianych za pomocą przepływu wiatru, mikrofonów kontaktowych oraz zbudowanego przez Maxa Eastley’a Monochordu.
Realizacja: Max Eastley, Paul Whitty, Angharad Davies
Max Eastley
Kompozytor, instrumentalista, rzeźbiarz. Studiował grafikę i malarstwo w Newton Abbot Art School oraz na University of Middlesex. Pod koniec lat 60. zainteresował się badaniem zależności między przypadkiem a muzyką. W swoich pracach wykorzystuje maszyny dźwiękowe oraz odgłosy naturalne (szczególną rolę w jego twórczości odgrywają kinetyczne rzeźby generujące dźwięk wpływem ruchu powietrza). Współpracował z wieloma artystami, muzykami i filmowcami, m.in. z Peterem Greenawayem, Brianem Eno, Evanem Parkerem, Thomasem Könerem, Eddiem Prévostem, Davidem Toopem, Stevem Beresfordem. Do jego najważniejszych kompozycji należą, m.in. New and Rediscovered Musical Instruments (1975), Whirled Music (1980), My Heart’s in Motion (1985), Buried Dreams (1993), Doll Creature (2004), A Life Saved by a Spider and Two Dove (2008), Max Eastley Installation Recordings 1973–2008 (2010). Jego dźwiękowe instalacje wystawiane były w Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Japonii i Meksyku. W latach 2001-2002 wykładał gościnie na John Moores University w Liverpoolu, od 2010 r. pracuje w Oxford Brookes University. Związany z międzynarodowym projektem badawczym Cape Farewell Climate Change.
Paul Whitty
Kompozytor i artysta dźwiękowy, który swoimi pracami zapełnia tak rozmaite miejsca, jak sale gry bingo, lodówki, ronda czy nocne kluby. W ostatnim czasie skupił się na seriach ingerencji w zastane konteksty, tj. na reinterpretacjach, reorganizacjach, rekategoryzacjach, redystrybucji i resoundingu znalezionych materiałów. Jednym z jego ostatnich projektów jest The Swimmer: A True Story – zrealizowana wspólnie z pisarką Romą Tearne audiowizualna instalacja, która została zaprezentowana podczas weneckiego biennale w 2011 roku. Jest jednym z założycieli Sonic Sonic Art Research Unit (SARU sonicartresearch.co.uk) oraz działającego przy Oxford Brookes University festiwalu Audiograft (audiograft.co.uk).
Angharad Davies
Skrzypaczka, improwizatorka, kompozytorka, współpracująca z rozmaitymi muzykami i zespołami. Aby rozszerzyć właściwości brzmieniowe skrzypiec, artystka „preparuje” swój instrument, wykorzystując do tego różnego rodzaju materiały i przedmioty. Wyczulenie na akustyczne możliwości muzycznych sytuacji oraz dbałość o ich kształt i kierunek rozwoju czynią z niej jedną z najbardziej fascynujących wykonawczyń muzyki współczesnej. W 2015 roku przygotowała na zlecenie Counterlows Festival w Glasgow pracę solo violin and 4 bass amps, którą następnie wykonała również podczas El Nicho Festival w Meksyku oraz w Birmingham podczas festiwalu Supersonics. W maju 2015 roku, współpracując z kompozytorką Eliane Radigue, wykonała w Meksyku premierę jej utworu solowego na skrzypce, Occam XXII.