Czy kostium zachowuje pamięć po aktorze, który go nosił? Czy zachowuje wspomnienie po tym, co miało miejsce na próbach i spektaklach Teatru Cricot 2? Czy kostium pamięta Tadeusza Kantora i chce nam o nim coś opowiedzieć?
Warsztaty dostępne dla uczestników od 18. roku życia
Czas trwania: 2 dni
Termin: 1–2 października 2022 w godz. 15.00–18.00
Warsztaty stanowią część programu towarzyszącego wystawie „Osobiste. Kostiumy teatralne Kantora”
Udział w warsztatach jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszej rezerwacji mailowej: edukacja@cricoteka.pl Ilość miejsc ograniczona.
Czy kostium zachowuje pamięć po aktorze, który go nosił? Czy zachowuje wspomnienie po tym, co miało miejsce na próbach i spektaklach Teatru Cricot 2? Czy kostium pamięta Tadeusza Kantora i chce nam o nim coś opowiedzieć?
Powyższe pytania są punktem wyjścia do wspólnych poszukiwań prowadzonych przez Basię Bujakowską. Działania w przestrzeni wystawy będą skupiać się na niekonwencjonalnych formach wyrazu z pogranicza szeroko pojętego performance-u. Poszczególne zadania będą opierać się o praktykę ruchu scenicznego, pracę ze świadomością ciała czy różne formy kształtowania obecności scenicznej.
Warsztaty są otwarte dla osób bez doświadczenia scenicznego.
Basia Bujakowska – tancerka niezależna, performerka, choreografka. Absolwentka Institut for Dance Art/ Anton Bruckner Universitat (Linz)oraz P.F.P w Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD). Laureatka Pierwszej Nagrody w konkursie TVP2 „Dolina Kreatywna” za spektakl solowy „Swan….like”. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009) oraz Arts Station Foundation (Solo Projekt ‘2008, Alternatywna Akademia Tańca ’2009). W ramach programu rezydencyjnego Solo Projekt wraz z muzykiem Marcinem Janusem zrealizowała spektakl „Movement Modular Synthesis”, rok później projekt „3D-ance”, który prezentowany był na tegorocznej Platformie Tańca. Współpracowała z Nigelem Charnockiem, współzałożycielem kultowego zespołu DV8 („Happy”2009), krakowską grupą taneczną Hoplaaa („Poczekalnia” 2007, video-dance”Hamster” 2008), oraz Teatrem Maat Projekt („My” 2009).
Program Przestrzeń Osobista dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury Kultura – Interwencje. Edycja 2022.