Zapraszamy do udziału w pokazie powarsztatowym, który odbędzie się 28 sierpnia o godzinie 18.30 w Cricotece.
Wstęp bezpłatny. Wymagana rezerwacja i odbiór wejściówek. Wejściówki do odebrania w kasie Cricoteki.
Pokaz przyjmie formę luźnego spotkania z widownią, w trakcie którego tancerki i tancerze podzielą się narzędziami i umiejętnościami zdobytymi w ramach Akademii, prezentując metody, którymi w swojej pracy artystycznej posługują się prowadzący warsztaty pedagodzy Francesco Scavetta, Eryk Makohon i Lia Ujčič .
Zapraszamy na pokaz, rozmowy i żywe spotkanie, w niezobowiązującej formie.
Tancerki i tancerze: Danijela Zajc, Alja Lacković, Dorina Kiss, Beatrix Bagossy, Carolina Tapoc, Teodor Cauș, Toni Flego, Wojciech Rybicki, Michelle Stolarek, Natalia Filowiat,
Pedagodzy:
Francesco Scavetta – urodzony we Włoszech, studiował w National Academy of
Dance of Rome, ukończył Teatr i Sztuki Performatywne oraz studia podyplomowe z
nauk o komunikacji. Jest założycielem Vitlycke-Centre for Performing Arts (Szwecja)
www.vitlycke.org. Scavetta prowadził warsztaty m.in. w: P.A.R.T.S./Bruksela,
IMPULSTANZ/Wiedeń, Henny Jurriëns Foundation/Amsterdam, SEAD/Salzburg
Experimental Dance Academy, Greenwich Dance/Londyn oraz na wielu festiwalach
tanecznych/teatralnych w 46 krajach na całym świecie. W 1999 roku założył w Oslo,
wraz z Gry Kipperberg, zespół taneczny Wee i od tego czasu wyprodukował 23
spektakle, pokazywane w 37 krajach – w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Azji,
Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej.
Eryk Makohon – pedagog, choreograf, twórca i lider Krakowskiego Teatru Tańca,
wykładowca i prodziekan Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im.
Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Wykłada także na Wydziale Reżyserii i
Dramaturgii. Doktor w dyscyplinie sztuk teatralnych i filmowych. Twórca
kilkudziesięciu spektakli oraz współtwórca wielu projektów edukacyjnych i
artystycznych w Polsce i Europie. Jako tancerz pracował m.in. w Teatrze Tańca DF, Śląskim Teatrze Tańca Jacka Łumińskiego oraz stworzonym przez siebie Krakowskim Teatrze Tańca. Występował na scenach w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Jako pedagog i choreograf od kilkunastu lat współpracuje z miejskim Teatrem KTO, jest twórcą ruchu w spektaklach z kilkunastu ostatnich sezonów, pokazywanych i nagradzanych na wielu festiwalach teatralnych na całym świecie. Jako choreograf Krakowskiego Teatru Tańca konsekwentnie buduje charakterystyczną estetykę, której fundamenty tworzą architektura ciała, plastyka obrazu i poziom preekspresywny tancerzy. Razem z Pawłem Łyskawą jest twórcą i kuratorem programu „Rollercoaster”, cyklu pokazów spektakli tanecznych, który od października 2018 realizowany jest w
Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka w Krakowie.
Lia Ujčič – – artystka ruchu ze Słowenii, zainteresowana głównie improwizacją
ruchową i choreografią. Studiowała w Northern School of Contemporary Dance
(BA(Hons), MA). Jako performerka i asystentka choreograficzna współpracowała z
Tanz Company Gervasi. Artystycznie współpracowała również z Laurą Witzleben,
Christiną Comtesse, Mark Bruce Company, Mad Dogs Dance Theatre oraz przy
filmie ANIMA Paula Thomasa Andersona, Thoma Yorke'a i Damiena Jaleta. Przez
wiele lat była członkinią kolektywu badawczego Ferus Animi // Terra Nova. Lia tańczy
obecnie z Compagnie Linga, a jej najnowsza praca choreograficzna "Some things
touch", we współpracy z Andrásem Engelmannem, pokazywana jest w całej Europie.
Summer Dance Academy jest realizowana w ramach Beyond Fronta: Bridging
Periphery, projektu Kreatywnej Europy (2023-2026) stworzonego przez Central
Europe Dance Theatre – CEDT (Węgry), Bunker (Słowenia), Hrvatski institut za
pokret i ples – HIPP (Chorwacja), Krakowski Teatr Tańca (Polska), M Studio and Moira Cultural and Youth Association (Rumunia) i Vitlycke – CPA (Szwecja) w celu wspierania lokalnego rozwoju dziedzin
tańca współczesnego.
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.