On Stage/Off Stage: Performance and the Theatrical
Tate Modern, Starr Auditorium
Czerpiąc inspirację z wydarzenia BMW Tate Live: Paulina Ołowska The Mother An Unsavoury Play in Two Acts and an Epilogue dołącz do dyskusji artystów, kuratorów, dyrektorów teatrów i pisarzy nad relacjami między sztuką i teatrem.
![Fishing on a Jetty 2000 by Rodney Graham born 1949](https://cricoteka.pl/wp-content/uploads/2015/11/P79177_10-1024x610.jpg)
Rodney Graham, Fishing on a Jetty 2000, Two colour photographs on paper, mage, each: 2340 x 1730 mm, Purchased with funds provided by the Mary Joy Thomson Bequest 2005© Rodney Graham, courtesy Donald Young Gallery, Chicago.
Panel ma celu analizę dwoistości sceny i galerii jako miejsca narracji, biorąc pod uwagę wspólne metodologie tworzenia teatru i praktyk artystycznych.
Goście poruszą m.in. kwestie:
Jaki jest związek między sztuką i teatrem w stosunku do pojęcia „bycia na żywo”, publiczności i miejsca: teatru lub muzeum?
Jaką rolę odgrywa performans i sztuka tworzona na żywo w coraz bardziej zacierających się granicach między sztuką i teatrem?
Jak dyskursy „wychodzenia poza teatr”, performance studies, historii sztuki i dyscyplin pokrewnych inaczej kwalifikują i definiują te praktyki artystyczne?
W jakim stopniu można artystę można uznać za dramaturga, aktora lub reżysera?
Prowadzenie: Rebecca Schneider
Paneliści: Paulina Ołowska, Michał Kobiałka i Thomas Oberender, dyrektor Berliner Festspiele.
Zdjęcia z panelu:
Wydarzenie jest częścią: BMW Tate Live 2015: Staging Situations: Art and Theatre