Biogramy

John Boesche
projektant medialny

Tworzy od 1981 roku — jest autorem ponad 120 projektów scenicznych i medialnych, w tym również produkcji broadwayowskich: Beyond Glory w Roundabout Theatre (w reż. Roberta Fallsa) oraz The Glass Menagerie w Roundabout Theatre (w reż. Franka Galatiego). To również twórca scenografii do projektów Joffrey Ballet (Chicago), Liz Lerman Dance Exchange (Washington, D.C.), Lucky Plush Productions (Chicago) oraz Mordine & Company Dance Theatre (Chicago).

 

Leigh Breslau
architekt / projektant / inżynier

Partner projektowy w biurze Trahan Architects of Chicago and Baton Rouge, zajmującym się architekturą, inżynierią i planowaniem. Leigh jest twórcą projektów wielu siedzib instytucji artystycznych, w tym Symphony Center w Chicago i Long Center w Austin (w stanie Teksas). Brał również udział w renowacjach Avery Fisher Hall w Nowym Jorku i Lyric Opera and Ravinia Festival w Chicago; był głównym planistą Millennium Park w Chicago. Obecnie projektuje przestrzenie teatralne oraz inne budynki użyteczności publicznej i instytucjonalnej. Jest twórcą scenografii do spektakli Court Theatre: Uncle Vanya, Titus Andronicus oraz The Wild Duck.

 

Todd Clark
kierownik produkcji scenicznej / projektant świateł dla teatrów i firm

Ukończył North Carolina School of the Arts. Ostatnio zrealizowane przez niego projekty związane były m. in. z funkcjami: dyrektora produkcji dla Chicago Dancing Festival, projektanta oświetlenia (Scarlatti, choreogr. Twyla Tharp), projektanta produkcji programów telewizji PBS (Under the Steetlight), projektanta oświetlenia dla oper: La Boheme, Dead Men Walking i Sen nocy letniej (w reż. Wiliama Shomosa), a także kierownika produkcji dla DanceWorks Chicago. Jest laureatem trzech nagród Emmy za projekt oświetlenia, przygotowany dla filmów dokumentalnych o tańcu, realizowanych przez telewizję PBS: River North Rising, Every Dancer Has a Story oraz Getting There.

 

Ginger Farley
tancerka / nauczycielka / adwokatka tańca

Z miastem Chicago związana artystycznie od 1978 roku. Od 1978 do 1989 roku tańczyła w Hubbard Street Dance Company. Jako nauczycielka tańca współpracowała z Lou Conte Dance Studio, The Dance Center of Columbia College oraz The Chicago Academy for the Arts. W latach 1996–2001 prowadziła The 58 Group — muzyczno-taneczny zespół zgłębiający relacje między muzyką i ruchem podczas występów na żywo.

 

Aleksandra Gryka
kompozytorka

Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie. Uczestniczyła w kursach kompozytorskich prowadzonych pod auspicjami paryskich centrów nowej muzyki IRCAM/ACANTHES w Krakowie i Helsinkach, w kursach dla kompozytorów w Buckow (Niemcy) oraz w warsztatach dla kompozytorów w Reichenau (Austria). Otrzymała I nagrodę w Konkursie Kompozytorskim EuroArtMeeting we Wrocławiu za utwór High3bbingNor na orkiestrę symfoniczną (2000) oraz Nagrodę Fundacji Christoph und Stephan Kaske-Stiftung za twórczość elektroakustyczną (2004). Nominowana do Paszportu Polityki w dziedzinie Muzyka Poważna (2003, 2006) oraz do Nagrody TVP Kultura (2006).

 

Ryan Ingebritsen
kompozytor / projektant dźwięku

Artysta słynący z muzyki elektronicznej tworzonej na żywo; z traktowania przestrzeni, czasu oraz naturalnej akustyki miejsc jako elementów muzycznych. Współpracował z wieloma artystami i zespołami, m. in. z: Toddem Reynoldsem (Bang on a Can), eighth blackbird, International Contemporary Ensemble, Third Coast Percussion, Spectral Quartet, Beta Collide, Firewire oraz Gold Sparkle Band. Jego obecna współpraca z Ericą Mott zaowocowała stworzeniem nowych instrumentów opartych na interakcji z ruchem. W 2010 roku otrzymał nagrodę McKnight Foundations Visiting Composer Fellowship, a w 2007 — Illinois Arts Council Fellowship in Composition. W międzynarodowych festiwalach bierze udział od 2003 roku.

 

Zuzanna Iwańska
altowiolistka / wokalistka

Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kunstuniversitaet w Grazu oraz wielu kursów wokalnych, wokalno-aktorskich i tanecznych. Współpracuje z: Zespołem Muzyki Dawnej Kalokagathos, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Krakowie, Wrocławską Orkiestrą Młodzieżową, Orkiestrą Odyssey, Ara Ensemble, Kwartetem Smyczkowym Cztery Czwarte, a także — w podwójnej roli: altowiolistki i wokalistki — z zespołem The Goodboys. Brała udział w festiwalach muzyki współczesnej (m. in. w prawykonaniu 1898 Maurizio Kapela), w nagraniach studyjnych, wykonaniach muzyki do spektakli teatralnych i nagraniach muzyki filmowej (m. in. Gorący czwartek i Co słonko widziało, reż. M. Rosa, Darmozjad Polski, reż. Ł. Wylężałek) oraz w muzycznych realizacjach TVP1.

 

Przemek Kamiński
tancerz / choreograf / performer

Studiuje na kierunku Dance, Context, Choreography w Inter-University Centre for Dance (HZT) w Berlinie. Współpracował między innymi z Kirstine Kyhl Andersen, Krzysztofem Garbaczewskim, kolektywem Harakiri Farmers, Isabelle Schad, Nicole Seiler i Julianem Weberem. Autor: solowego spektaklu Die Reihe, stworzonego do muzyki Witolda Lutosławskiego (CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie), duetu #abyss.witchroulette — we współpracy z brazylijską tancerką i choreografką Koriną Kordovą oraz polskim dramaturgiem Mateuszem Szymanówką (V Międzynarodowy Maat Festival w Lublinie), a także instalacji Some Other Things w Galerii Labirynt w Lublinie.

 

Mikołaj Karczewski
tancerz / aktor

Absolwent i wykładowca Tańca Współczesnego w Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego (Wydział Teatru Tańca w Bytomiu). Najważniejsze produkcje teatralne i taneczne, w których brał udział to: Liebeslieder Walzer (reż. C. Tomaszewski), rekonstrukcja spektaklu WK70 (choreogr. J. Łumiński), Le Nozze di Figaro (reż. J. Peszek), Hotel Nowy Świat (reż. M. Piekorz), Wejście Smoka. Trailer (reż. B. Szydłowski), Położnice Szpitala św. Zofii (reż. M. Strzępka). W 2012 roku spektakl z jego udziałem — Men & Mahler (choreogr. P. Granhøj) — otrzymał prestiżową duńską nagrodę teatralną Reumert. Rok później, kolejna sztuka w jego dorobku, Rite of Spring — Extended (choreogr. P. Granhøj) znów została uhonorowana tą nagrodą.

 

Wojciech Klimczyk
socjolog / reżyser / dramaturg / pisarz

Pracuje w Katedrze Porównawczych Studiów Cywilizacji UJ na stanowisku adiunkta. W roku 2008 opublikował Erotyzm ponowoczesny (Universitas), a dwa lata później książkę: Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca (Ha!art). W 2007 założył (wraz z Dominiką Knapik) kolektyw artystyczny Harakiri Farmers, w ramach którego — jako reżyser bądź dramaturg — współtworzył między innymi przedstawienia: Keret, We Are Oh So Lucky, Moskwa, Stille oraz I Wanna Be Someone Great. Klimczyk jest także wiceprezesem Stowarzyszenia Humanistycznych Inicjatyw Twórczych Sztruks.

 

Dominika Knapik
tancerka / aktorka / choreografka

Współzałożycielka (wraz z Wojciechem Klimczykiem) kolektywu Harakiri Farmers i Stowarzyszenia Humanistycznych Inicjatyw Twórczych Sztruks. Regularnie współpracuje — jako choreografka — z teatrami dramatycznymi w Polsce. Stypendystka programu DanceWeb Europe oraz Art Stations Foundation, 2007 (solo jak wam się podobam?), ArtsLink 2009 (Dance New Amsterdam, NY) oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, 2011 (spektakl Moskwa). Wystąpiła m. in. w Kerecie (główna nagroda w konkursie Nowe Sytuacje) oraz w spektaklach I. Gańczarczyk: Całopalenie i Nie Ja; wyreżyserowała Testament Optymisty w krakowskim teatrze Łaźnia Nowa. Najnowsze spektakle z jej udziałem to Pinokio w reż. A. Smolar (Nowym Teatr w Warszawie) oraz I Wanna Be Someone Great (w ramach międzynarodowego projektu Metamorphoses).

 

Fides Krucker
performerka wokalna

Wykształcona w Banff Centre; specjalizuje się we współczesnym repertuarze wokalnym —tworzy, wykłada i prowadzi warsztaty w Kanadzie i poza jej granicami. Wykonywała utwory R. Murraya Schafera oraz Luciano Berio (Folk Songs) w Europie i na Bliskim Wschodzie. Do jej szczególnie cenionych interpretacji należą: Jappements a la lune Christophera Butterfielda (z udziałem Toronto Symphony Orchestra), utwory solowe kompozytorów muzyki elektroakustycznej (Daniela Scheidta, Michaela Maguire, Gavina Bryarsa, Wende Bartley, Susan Frykberg), a także utwory kameralne: Schafera, Ravela, Szostakowicza i Respighi.

 

Hope Littwin
wokalistka / kompozytorka / producentka

W 2013 roku ukończyła wokalistykę i kompozycję (Music Conservatory, Chicago College of Music). W ostatnim czasie współpracowała z CUBE Ensemble, Collaborative Arts Institute of Chicago, Baroque Band oraz Renegade Stage. Jako wokalistka, Hope występowała razem z Celią Cruz, the SamaSama Project, The Lira Ensemble, High Concept Labs/Parlour Tapes oraz TKesh Productions, a także w: Chicago Symphony Center, Old Town School of Folk, The Auditorium Theatre oraz The Congress Theater. Hope jest twórczynią kompozycji dla Chicago New Music Vocal Quartet, Gaudete Brass, Roosevelt String Quartet, Chicago’s Electro Acoustic Music Festival oraz Kokopeli Production Studios.

 

Jenna Lyle
kompozytorka / wokalistka / artystka dźwiękowa

Mieszka i tworzy w Chicago. Obecnie — przygotowuje pracę doktorską w zakresie kompozycji na uniwersytecie Northwestern. W pracy artystycznej interesuje ją zjednoczenie fizyczności z procesem twórczym dla pogłębienia bezpośredniości, jasności ekspresji i intymnej wymiany doświadczeń. Dla Lyle, ujęcie ruchu w bardziej wysublimowanej skali i wykorzystanie go w celu wydobycia dźwięku, może pogłębić komunikację i intensywne, kontemplacyjne doświadczenie jaźni.

 

Katie Mazzini
wokalistka / producentka

Ukończyła studia na wydziale Teatru Muzycznego (Ball State University). Od dwóch lat mieszka w Chicago, gdzie — kiedy nie wykonuje ptasich śpiewów — pełni funkcję członkini i producentki w Walkabout Theatre Company. Ostatnio była zaangażowana w projekty: The Wild (Walkabout Theatre Company, 2014), Three Sisters (Steppenwolf Theatre Company), EL Stories (Waltzing Mechanics Company) oraz Singin’ in the Rain (Drury Lane Theatre).

 

Agnieszka Majchrzyk
wiolonczelistka / nauczycielka gry na wiolonczeli

Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, koncertująca w Polsce i poza jej granicami. Brała udział w licznych kursach solistycznych i orkiestrowych, m.in. w: Międzynarodowych Kursach Interpretacji Solowej w Łańcucie, Letniej Akademii Muzycznej w Krakowie, Letniej Akademii Muzycznej w Żaganiu, Międzynarodowym Kursie Orkiestrowym w Montbrison (Francja), European Philharmonic Orchestra w Mondsee (Austria) oraz Internationale Bachakademie (Kraków, Stuttgart). Współpracuje z Operą Śląską̨, Teatrem Ludowym w Krakowie, Orkiestrą Kameralną Zagłębia Dąbrowskiego oraz Zagłębiowską Sceną Muzyczną w Dąbrowie Górniczej.

 

Erica Mott
choreografka / projektantka obiektów rzeźbiarskich / organizatorka kultury

Wykorzystując cielesne formy rzeźbiarskie (maska/kostium/obiekt), Mott przekształca niechciane materiały i porzucone przestrzenie. Jej projekty zostały uhonorowane wsparciem licznych organizacji: Amnesty International’s Patrick Stewart Human Rights Fellowship (wsparcie programu nauczania sztuki we wspólnotach Południowej Afryki), The Santa Fe Art Institute Residency, Ragdale Foundation Residency, NES Artist, The Chicago Dancemakers Forum Fellowship, The City of Chicago CAAP oraz Neighborhood Arts Program (NAP). Jest członkinią prekursorskiej grupy performatywnej La Pocha Nostra.

 

Marta Rychlik
skrzypaczka / nauczycielka gry na skrzypcach

Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie. Brała udział w wielu mistrzowskich kursach orkiestrowych w Polsce i poza jej granicami (m. in. Europera w Niemczech i Junge Osterreichische Filharmonie w Austrii). Wykonuje muzykę orkiestrową i kameralną, współpracując z takimi zespołami, jak: Radiowa Orkiestra Symfoniczna w Krakowie, Filharmonia Krakowska, Capella Cracoviensis, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Forum Sinfonia, kwartet smyczkowy La Passione, a także Teatr Muzyczny w Gliwicach.

 

Anna Szwajgier
kompozytorka / kuratorka

Autorka muzyki do filmów animowanych, wideo oraz instalacji dźwiękowych; kuratorka wydarzeń muzyczno-wizualnych. Absolwentka teorii muzyki Akademii Muzycznej w Krakowie oraz kompozycji i sztuki dźwiękowej Oxford Brookes University. Na stałe współpracuje z Grzegorzem i Alicją Bilińskimi, tworząc muzykę do serii animacji komputerowych. Wraz z Zorką Wollny współtworzy performanse akustyczne oparte na subtelnych dźwiękach szmerowych.

 

Karolina Szymbara
skrzypaczka

Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie oraz Universität für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu. Koncertowała i koncertuje na renomowanych festiwalach muzycznych i w największych salach koncertowych świata. Założycielka i prymariuszka Podhalańskiego Kwartetu Smyczkowego, Podhalańskiego Tria Fortepianowego, Cztery Czwarte Kwartet i Pan Ton Trio; współzałożycielka Mozart Quartett Wien; solistka Tatrzańskiej Orkiestry Klimatycznej. Współpracuje z wieloma instytucjami, m. in. z: Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie, ARA ENSEMBLE, Volksoper w Wiedniu, Münchner Symphoniker, Münchner Kammerphilharmonie, Symphonie Orchester der Wiener Volksoper oraz Immling Chamber Orchestra w Monachium. Brała udział w festiwalach i nagraniach z Mozart Quartett Wien i Wiener Kammerphilharmonie.

 

Natalia Wilk
tancerka-freelancerka / krytyczka tańca

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego (Wydział Teatru Tańca w Bytomiu) oraz Uniwersytetu Śląskiego (politologia); stażystka w San Diego State University w Californii (krytyka tańca); uczestniczka wielu kursów mistrzowskich (m. in. z Les Ballets C de la B, Davidem Zabrano, Anną Van den Broek). Pracowała z: Isabelle Schad w Collective Jumps, Koenem Augustijnem w Dance Moves Cities, Cosminem Manolescu przy Fragile (w ramach rezydencji: E-motional, re:thinking dance), Pawłem Passinim i Robertem Haydenem w Dynamice Metamorfozy oraz Robertem Talarczykiem w spektaklu Open Chopin. Stypendystka programu Alternatywna Akademia Tańca (2014), Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie Kultury (2013) oraz programu Rezydencja/Premiera (2012), w ramach którego stworzyła solo Pacierz pokrętny pod artystyczną opieką Pii Meuthen (Panama Pictures Dance Theatre).

 

0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu