Wszystkie wpisy

Maszyneria – teatralne półkolonie dla dzieci

Grafika do projektu Lato w teatrze. Na zielonym tle napis Maszyneria. Niżej na białym tle napis: 28.06-10.07.21 warsztaty dla dzieci. 10.07 godz.12.00 pokaz finałowy. Od 10.07.21 wystawa maszyn

W tym roku Lato w teatrze będzie skupione na ruchu. Pracujemy z artystami z Krakowskiego Teatru Tańca, ale wspólnie szukamy takiego sposobu poruszania, w którym odnajdzie się każdy. Spróbujemy stworzyć wielką taneczną maszynę, w której wszystkie elementy będą odgrywały istotną rolę.

Ciała ruszające się jak maszyna, a może maszyny ruszające się jak ciała? Zbudujemy aparatury tworzące sztukę: automaty do tańczenia albo urządzenia do rysowania.

 

Na warsztaty w dniach 28 czerwca–10 lipca 2021 (od poniedziałku do soboty) zapraszamy w tym roku dzieci w wieku 8-12 lat. Dwutygodniowe warsztaty zakończy wspólny pokaz, który odbędzie się 10 lipca o godz. 12:00 w Cricotece.

Szczegółowe informacje (także o dostępności zajęć dla dzieci z niepełnosprawnością) i zapisy pod adresem: lato@cricoteka.pl

O przyjęciu na warsztaty decyduje kolejność zgłoszeń. Warunkiem uczestnictwa jest deklaracja obecności na wszystkich zajęciach oraz udział w pokazie finałowym. Zgłoszenie jest równoznaczne z akceptacją regulaminu uwzględniającego ograniczenia oraz wytyczne związane ze stanem epidemicznym/zagrożenia epidemicznego chorobą COVID-19.

Załączniki:

Regulamin

Zgody i oświadczenia

Klauzula informacyjna

Karta kwalifikacyjna

 

 

Lato w teatrze jest programem Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego finansowanym ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu

 [Logotypy Cricoteki i Województwa Małopolskiego]

 

Patronat medialny:

LATO W TEATRZE to program Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, realizowany ze środków Ministerstwa Kultury,  Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Jego celem jest popularyzowanie pedagogiki teatralnej. Program składa się z konkursu grantowego na realizację dwutygodniowych warsztatów artystycznych dla dzieci i młodzieży, szkoleń z zakresu pedagogiki teatru oraz artystyczno-edukacyjnych projektów objazdowych w namiocie cyrkowym.

W aktualnej 14. edycji programu dofinansowanie otrzymało 41 ośrodków z całej Polski – 16 organizacji pozarządowych i 25 samorządowych instytucji kultury.

Ośrodki, które w poprzednich latach co najmniej trzykrotnie organizowały Lato w teatrze, mają za zadanie zrealizować projekt wspólnie z organizacją partnerską, która dotychczas nie brała udziału w programie. Ten moduł został nazwany Lato w teatrze +, a dofinansowanie przyznano 7 ośrodkom.

Autorskie warsztaty przygotowywane przez pedagogów i artystów są dla dzieci i młodzieży szansą na poznanie i samodzielne wykorzystanie teatralnego języka, a przede wszystkim na twórcze wyrażenie siebie i zabawę teatrem.

 

Więcej informacji na temat programu na:

www.latowteatrze.pl

www.facebook.com/programLatowteatrze

 

LATO W TEATRZE 2021 organizują: 

W ramach modułu LATO W TEATRZE+

Gminny Ośrodek Kultury w Górznie + Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Zbicznie;
Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA  w Krakowie + Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca;
Stowarzyszenie Teatr Okno + Centrum Kultury i Rekreacji w Supraślu;
Śląski Teatr Lalki i Aktora „Ateneum” + Miejski Dom Kultury „Bogucice – Zawodzie”;
Teatr Dzieci Zagłębia im. Jana Dormana w Będzinie + Ośrodek Kultury w Będzinie;
Teatr Lalek PLECIUGA + Ośrodek Kultury w Drawsku Pomorskim; Wrocławski Teatr Lalek + Fundacja OnWater.pl

 

W ramach modułu LATO W TEATRZE

A la teatr; Biblioteka – Centrum Kultury i Promocji Gminy Lubiewo; Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich w Podkowie Leśnej; Centrum Kultury i Sportu w Kietrzu; Dom Kultury w Kraśniczynie; Dom Kultury w Strzelnie; Fundacja Ditero; Fundacja KONTRA/BANDA; Fundacja Mai i Mata Kwiatkowskich; Fundacja na Rzecz Wspierania Rozwoju Kreatywności oraz Rozwoju Twórczości Dzieci, Młodzieży i Dorosłych Kreolia-Kraina Kreatywności; Fundacja Studio TM; Fundacja Teatr Latarnia; Fundacja Twórczości, Edukacji i Animacji Młodzieży – „Teatrikon”; Fundacja Wspierania Integracji Osób Niepełnosprawnych STREFA INTEGRACJI; Fundacja Zaułek Krzysztofa Falkowskiego; Gminna Biblioteka Publiczna im. Ewy Kołaczkowskiej w Strzyżewicach; Gminna Biblioteka Publiczna w Bukowsku; Gminny Ośrodek Kultury w Radwanicach; Gminny Ośrodek Kultury w Ujeździe; Kwileckie Centrum Kultury i Edukacji im. Floriana Mazurkiewicza oraz Biblioteka Publiczna w Kwilczu; Miejski Dom Kultury w Bełżycach; Miejskie Centrum Kultury w Ciechocinku; Miejskie Centrum Kultury w Piaskach; Muzeum Powstania Warszawskiego; Nałęczowski Ośrodek Kultury; Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta; Pałac Kultury Zagłębia; Słupski Ośrodek Kultury; Stowarzyszenie „Do korzeni”; Stowarzyszenie K.O.T.; Stowarzyszenie Łazarz – Zakorzenieni w Tradycji; Stowarzyszenie Smak Przygody; Teatr im. H. Ch. Andersena w Lublinie; Terra Artis Lanckorona

 

Prowadzący:

Julia Basista – scenograf, muzyk. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Prowadzi warsztaty rodzinnego muzykowania oraz zajęcia plastyczne dla dzieci i dorosłych w Cricotece i nie tylko. Z zamiłowania tworzy lalki teatralne oraz pisze muzykę do piosenek. Produkowała scenografie do spektakli m.in. dla Teatru im. Słowackiego w Krakowie, Łaźni Nowej, Teatru Ludowego w Krakowie, Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Barbara Iwańska – artystka wizualna, absolwentka ASP w Krakowie. Obszar jej twórczych poszukiwań obejmuje: rysunek, książkę artystyczną, instalacje, malarstwo we wszystkich jego odmianach technologicznych z kolażem włącznie, oraz pedagogikę sztuki. W swojej pracy podejmuje tematy związane z człowiekiem i jego emocjami, które często odzwierciedla w motywach fauny i flory. Interesuje ją motyw przenikania i rzeczywistości na pograniczu jawy i snu. Często inspiruje się tekstami literackimi i poezją. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Agnieszka Kolanowska – absolwentka logopedii, filologii polskiej i teatrologii, aktorka i instruktorka. Drogę zawodową rozpoczęła w 2009 roku od pracy w Teatrze Figur Kraków. Współpracowała z m.in. z Fundacją Hipoterapia – Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych, Klubem 303 w Nowej Hucie, teatrem Nowe Przestrzenie. Obecnie pracuje w Fundacji Czerwone Noski – Klown w szpitalu. Na co dzień prowadzi zajęcia jako instruktorka teatralna w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży oraz w Cricotece. Prowadzi cykl „Domowe warsztaty podłogowe” dostępny on-line.

Paweł Łyskawa – tancerz, choreograf, pedagog, producent i animator kultury. Absolwent Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie oraz wiedzy o kulturze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od ponad 10 lat na stałe współpracuje z Erykiem Makohonem, w ramach Krakowskiego Teatru Tańca, który obecnie współtworzy, odpowiadając za organizację, edukację i projekty.  Autor wielu wydarzeń tanecznych o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym. Od wielu aktywnie uczestniczy w animacji życia kulturalnego Krakowa. Stypendysta Miasta Krakowa w dziedzinie animacji i edukacji kulturalnej w 2018 roku. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2020 roku.

Eryk Makohon – choreograf, twórca i lider Krakowskiego Teatru Tańca. Stały wykładowca Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Twórca ponad trzydziestu spektakli. Autor projektów o charakterze edukacyjnym oraz wielu wydarzeń artystycznych. Absolwent podstawowej i średniej szkoły muzycznej, architektury na krakowskiej Politechnice oraz studiów teorii tańca na Uniwersytecie Fryderyka Chopina w Warszawie. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2017 roku.

Joanna Makowska – artystka wizualna, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Zajmuje się rysunkiem, malarstwem, tkaniną oraz instalacją przestrzenną. Punktem wyjścia w jej pracy jest najczęściej krajobraz naturalny, obserwacja jego elementów, kształtów, rytmów. Poszukuje analogii pomiędzy śladami natury i kultury, ich połączeń i wspólnych początków. Swoje działanie rozpoczyna od notatek rysunkowych, które czasem wychodzą w przestrzeń, tworząc rodzaj instalacji.

Magda Niedzielska (Skowron) – tancerka i choreografka, na stałe współpracująca z Krakowskim Teatrem Tańca. Ukończyła Choreografię i Teorię Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwentka Pedagogiki Tańca na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Brała udział w międzynarodowym programie w Kibbutz Contemporary Dance Company w Izraelu oraz była tancerką Elephant in the Black Box Junior Dance Company w Madrycie. Ukończyła Prywatną Szkołę Baletową w Gliwicach. Otrzymała Stypendium Miasta Krakowa na rok 2019. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2020 roku.

Bogdan Renczyński – pracował z Tadeuszem Kantorem w latach 1980-1990. Aktor Teatru Cricot 2 w latach 1982-1992, Teatru Compagne de Singulier w latach 1994-1996, Teatru MIST w latach 1996-1997. Występował w spektaklach Tadeusza Kantora Umarła Klasa, Niech sczezną Artyści, Wielopole Wielopole, Nigdy tu już nie powrócę i Dziś są moje urodziny. Od 1980 roku pracuje w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka. Kurator licznych wystaw w Polsce i za granicą.

Basia Pasterak – kuratorka programów artystycznych dla dzieci, instruktorka zajęć twórczych. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim, specjalność wiedza o kulturze. Koordynatorka i realizatorka działań przybliżających sztukę współczesną i działania teatralne osobom z niepełnosprawnościami. Od kilku lat prowadzi autorskie cykle warsztatów dla dzieci budujące przestrzeń do eksperymentów twórczych na pograniczu sztuk wizualnych i pedagogiki teatru. Koordynatorka programów edukacyjnych i dostępności w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie. Współpracuje m.in. ze Stowarzyszeniem Dobrze, Wrocławskim Teatrem Lalek, Małopolskim Instytutem Kultury, Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie.

 

0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu